خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

450 هنرمند صنایع دستی زنجانی بیمه شدند

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 14:52
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: خوشبختانه از ابتدای امسال تاکنون 450 نفر از فعالان این حوزه مشمول بیمه هنرمندان صنایع دستی شده اند یعنی نیمی از محل کمک دولت و مابقی به صورت خویش فرمایی پرداخت می شود.
استان،زنجان،چاقوسازي،هنرمندان،بيمه،صنعت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، داریوش نادری سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌یک‌هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره 18 و مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی استان پرداخت شد که تحولاتی را به وجود آورد.
وی گفت: صنعت چاقوسازی از رشته‌های ماندگار و تاریخی استان زنجان محسوب می‌شود.
توجه به توسعه صنعت چاقو در استان باعث ایجاد اشتغال و در آمد می‌شود و بنابراین معاونت صنایع‌دستی بر تحقق این امر مهم برنامه ریزی لازم را دارد.
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با تأکید بر اینکه این اداره کل حمایت از صنایع دستی به ویژه صنعتگران چاقوسازی در استان را مورد توجه قرار داده است، مطرح کرد: تلاش می‌شود این حوزه بیش از گذشته رونق گیرد و در تمامی نمایشگاه‌های کشور تلاش می‌شود تا حتما صنعتگران زنجانی حضور داشته باشند.
وی صنعت چاقوسازی را جزء رشته‌های شاخص توصیف کرد و افزود: خوشبختانه از ابتدای امسال تاکنون 450 نفر از فعالان این حوزه مشمول بیمه هنرمندان صنایع دستی شده‌اند؛ این بیمه اینطور است که 50 درصد حق بیمه هنرمندان صنایع‌دستی از محل کمک دولت و مابقی به صورت خویش فرمایی پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/