خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ناترازی فارس در حوزه آموزش و ورزش بیش از سایر بخش‌ها است - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 14:53
استاندار فارس، گفت: ناترازی هایی در توزیع امکانات وجود دارد که نشان می دهد به عدالت فکر نکرده ایم و این ناترازی در حوزه آموزش و ورزش بیش از سایر بخش ها است.
فارس،حكمراني،اميري،استاندار،وفاق،تاكيد،جامعه،دولت،كشور،گفتما ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حسینعلی امیری ظهر امروز در نخستین شورای اداری فارس پس از معارفه خود، با بیان اینکه اگر حکمرانی آموخته به حکمت نباشد تنظیم روابط را که مهمترین هدف آن است را محقق نمی‌کند یا هزینه‌های بسیار سنگینی را برای رسیدن به هدف تحمیل می‌کند، اظهار داشت: در حکمرانی باید مانند منشور دارای ماهیت واحد، اما جلوه‌های متفاوت بود.
وی همچنین با بیان اینکه نظریه و عمل منطقی دولت در قالب حکمرانی ظهور و بروز پیدا می‌کند، عنوان کرد: در حکمرانی، فلسفه سیاسی و نظریه اجتماعی منجر به اداره عمومی دولت می‌شود و حکمرانی به عنوان پلی میان این دو ایفای نقش می‌کند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه در حکمرانی با چالش‌های زیادی رو به رو هستیم، افزود: حکمرانی ادبیات وسیعی از گستره علوم اجتماعی را در برمی‌گیرد و هنر مدیر این است که بتواند به نحوی مدیریت کند که تبدیل به تنظیم روابط شود.
امیری خاطرنشان کرد: هنر حکمرانی و مدیریت در قالب تنظیم روابط باید به شکلی تنظیم شود که هر مدیری در حوزه ماموریت خود نسبت به مسئولیتی که دارد بتواند توازن ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه هر دولتی که بر سر کار می‌آید دارای گفتمانی است، گفت: گفتمان پزشکیان و دولت چهاردهم وفاق ملی و حکمرانی مبتنی بر آن است.
در خصوص این گفتمان با مردم عقد وکالت بسته و امروز وظیفه مدیران و زیرمجموعه‌های آنها پاسخگویی به موکلان خود در تحقق بخشی به گفتمان وفاق ملی هستند.
استاندار فارس تاکید کرد: وفاق ملی امروز برای ما یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مولفه‌های امنیت ملی در هر کشوری مردم آن هستند لذا قدرت موشکی، تسلیحات دفاعی، نیروهای نظامی، شرایط ژئوپلتیک و موقعیت جغرافیایی و مواردی از این قبیل اگرچه بسیار در امنیت کشور مهم هستند اما اگر مردم و حمایت مردمی را همراه خود نداشته باشیم به درستی نمی‌توان از این مولفه‌ها استفاده کرد.
امیری اضافه کرد: اگر مردم را همراه خود داشته باشیم مطمئن باشید، هیچ کسی نمی‌تواند به کشور طمعی داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از تمام مرزها و قانون و قواعد گذر کرده است، گفت: مطمئن باشید اسرائیل تنها نیست و آمریکا و اروپا پشت سرش هستند و بدشان نمی‌آیند که جنگ را به کشور ما هم بکشانند، اگر چه نیروهای مسلح ما بیدار هستند و قدرت بالای تسلیحاتی کشور چنین جراتی را به آنها نمی‌دهد، اما اقتضای امر در این شرایط وفاق، همراهی، همدلی پشتوانه و حمایت مردمی را حکم می‌کند.
استاندار فارس با بیان اینکه جامعه‌ای که در آن مردم احساس ارزشمندی کنند آن جامعه نه تنها توسعه پیدا کرده و مردم روی رستگاری را می‌بینند بلکه در آن جامعه چشم طمع دشمنان نیز کور می‌شود، تاکید کرد، دستگاه‌های اجرایی فارس باید احساس ارزشمندی در ارباب رجوع و رضایتمندی آنها در دستور کار قرار دهند تا آثار و برکات آن در قالب قدرت، ایستادگی، پایمردی و پایداری مردم ارتقا پیدا کند.
امیری همچنین آموزش مدارا و مماشات، توصیه به سعه صدر، پرهیز از رفتارها و کردارهای هیجانی تند و خشن، تداوم اقدامات خوب و عدم تقابل سیاسی را از ویژگی‌های گفتمان وفاق ملی دولت چهاردهم برشمرد و گفت: به دنبال شروع و آغاز دیگری نیستیم و معتقدیم کارها و پروژه‌های خوب باید تداوم یابد.
وی با تاکید بر اینکه رئیس دولت چهاردهم هیچ گاه صحبت از معجزه در حل و فصل مشکلات اقتصادی نکرده است، گفت: باید بر اساس واقعیت و امکانات مسیر کشور را تعیین کرد.
استاندار فارس اضافه کرد: امروز تاکید دولت برای اداره امور کشور مبتنی بر عقلانیت، خردورزی، دانش محوری و کارشناسی است.
امیری با بیان اینکه جهان اجتماعی محصول گفتمان سازی‌های ما هست، گفت: کنش‌های انسانی نیز مبتنی بر این گفتمان‌ها شکل می‌گیرد لذا ما کارگزاران باید در مسیر وفاق، وحدت، همدلی و همراهی، تحمل یکدیگر و برخورداری از سعه صدر حرکت کنیم.
وی همچنین با بیان این موضوع که شخصا از کسی بدم نمی‌آید و تلاش می‌کنم در هر فرد ویژگی‌هایی مانند اصالت خانوادگی، تعهد، تقوا، ادب، جوانمردی مناسبات انسانی و …را پیدا کنم، عنوان کرد: باید تلاش کنیم در وجود یکدیگر ویژگی‌های مثبت برای دوست داشتن را پیدا کنیم.
استاندار فارس به رساله شیخ اشراق در باب عشق هم اشاره کرد و گفت: ما در جامعه نیازمند عشق ورزیدن به یکدیگر هستیم و در گستره تمام مناسبات اجتماعی باید این مهم ظهور وبروز پیدا کند تا به یک جامعه پر نشاط دست یابیم.
امیری تاکید کرد: همه افراد جامعه شهروند هستند و باید صدای آن‌ها شنیده شود.
اگر کسی صدایش را بلند کرد آن را اهانت به نظام، حاکمیت و خود فرض نکنیم بلکه باید با سعه صدر و صبوری که در همه جا معجزه می‌کند با مسائل برخورد کنیم.
وی مجددا تاکید کرد: نباید در مقابل ارباب رجوع غیض کرد و یا برخورد نامناسبی انجام داد، چرا که انسان اسیر انسان است و اگر خوب برخورد کنیم بسیاری از مسائل قابل حل خواهد بود.
استاندار فارس در ادامه از مدیران استان خواست در انتخاب همکاران خود انسان‌های شریف، پاکدست و کسانی که ضد فساد بوده و احساس ارزشمندی می‌کنند را انتخاب و در انجام اقدامات نیز اولویت‌بندی را در دستور کار خود قرار دهند.
امیری با بیان اینکه جمعیت استان فارس جوان نیست، گفت: امروز در این استان 40 درصد جمعیت سن شان از 15 سال به پایین است و این نشان می‌دهد فارس طبق تعریف جوانی، جامعه جوانی نیست و دستگاه‌های مرتبط باید تلاش کنند این چالش را مدیریت کنند.
وی تبعیض ناروا در توزیع امکانات را از دیگر مشکلات استان دانست و گفت: ناترازی‌هایی در توزیع امکانات وجود دارد که نشان می‌دهد به عدالت فکر نکرده‌ایم و این ناترازی در حوزه آموزش و ورزش بیش از سایر بخش‌هاست.
استاندار فارس با بیان اینکه امروز مهمترین نیاز مردم نشاط است، از دستگاه‌های فرهنگی، صدا و سیما و بخش‌های مرتبط خواست بسترهای ایجاد نشاط و بالا بردن روحیه مردم و شادابی جوان، نوجوانان و کودکان را در دستور کار خود قرار دهند.
امیری در پایان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست ارتباط موثر و مستمری با بدنه مجموعه خود داشته باشند تا گفت‌وگو شکل بگیرد.
انتهای پیام/424/