خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آمادگی کرمانشاه در روزهای باقی مانده به کنگره ملی 9800 شهید

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 14:53
استان کرمانشاه برای میزبانی کنگره ملی 9800 شهید استان آماده شده و نقاط مختلف استان از روستاها تا شهرها حال و هوای معنوی به خود گرفته است.
استان،كرمانشاه،كنگره،شهدا،فرهنگي،مركز،گذشته،ملي،سپاه،آماده،آ ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، قرار است سوم آبان ماه 1403 به روزی به یادماندنی برای به مردم استان کرمانشاه تبدیل شود؛ البته این روز در واقع برای 9800 نفر از به یادماندنی‌ترین انسان‌های روی زمین است که جان خود را برای امنیت، آرامش و اقتدار این کشور فدا کردند.
کنگره ملی 9800 شهید استان کرمانشاه قرار بود سال‌های گذشته برگزار شود که به دلیل نبود سالن مناسب به تعویق افتاد تا اینکه از سال گذشته اقدامات فرهنگی مربوط به این کنگره آغاز شد و سالن 5000 نفری بی‌نظیری نیز به این منظور ساخته شد و اکنون آماده میزبانی از مهمانان کشوری و استانی است.
جنگ تحمیلی از سال 1359 از شهرستان قصرشیرین کرمانشاه آغاز شد و در پنجم مرداد 67 نیز در قالب عملیات مرصاد پایان یافت و در این مدت نیز بیش از 27 عملیات در این استان انجام شد.
به همین دلیل در نقاط مختلف استان اکنون ردپایی از بمباران و موشک‌باران دشمن بعثی وجود دارد و این نقاط امروز برای میزبانی از مهمانان 9800 شهید استان آماده شده و روستاها و شهرها حال و هوای متفاوتی دارند.
سردار مسعود قنبری، جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: به‌ منظور برگزاری اجلاسیه شهدا، کمیته‌های 24‌گانه در سطح استان تشکیل شده و اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله یادواره‌های شهدا در محلات، روستاها و شهرها از سال گذشته آغاز شده است.
وی با بیان اینکه 815 عنوان برنامه برای این کنگره تعریف شد عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون 2263 یادواره و 30 اجلاسیه اقشار مختلف برگزار شد.
جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: این کنگره برای نخستین بار در استان کرمانشاه برگزار می‌شود و بعد از این هر دو سال یکبار به صورت مرتب اجرا می‌شود.
مرکز فرهنگی آیه‌ها با ظرفیت 5000 نفر آماده کنگره ملی شهدا
سرهنگ کرمی معاون فنی و مهندسی سپاه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: مرکز فرهنگی آیه‌ها به منظور برگزاری کنگره ملی شهدای استان ساخته شده و همزمان با کنگره شهدا با نام شهدا افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این مرکز 5000 مترمربع زیربنا دارد و توسط مهندسان داخلی با معماری سنتی تکمیل شده است عنوان کرد: ساخت مرکز فرهنگی آیه‌ها از سال 1401 آغاز شده و از 6 ماه گذشته با سرعت بیشتری پیش رفته که آماده برگزاری کنگره ملی شهدا شود.
معاون فنی و مهندسی سپاه استان کرمانشاه گفت: این مرکز با سازه فضایی ساخته شده و از نظر نوع معماری و وسعت در کشور کم‌نظیر است و امیدواریم زمینه‌ای برای انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل جوان باشد.
گفتنی است، مجتمع فرهنگی هنری آیه‌ها در بزرگراه شهید سلیمانی و در کیلومتر 5 جاده بیستون قرار دارد و قرار است روز پنجشنبه همزمان با کنگره ملی شهدا افتتاح شود.
انتهای پیام/