خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رایگان شدن درمان سالمندان به شرط تصویب طرح بیمه سالمندان

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 14:58
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: درمان سالمندان به شرط تصويب طرح بیمه سالمندان رایگان خواهد شد و برای بودجه طرح دارویار ۱۰۵ همت پیش بینی شده است.
بيمه،سلامت،طرح،سازمان،سالمندان،عامل،بودجه،ناصحي

محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری گفت: درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال دربیمارستان های دولتی انجام می شود.
وی بیان کرد: با توجه به سالمندی جامعه،بیمه سلامت به طور جدی پیگیری تحت پوشش قرار گرفتن امور بهداشتی و درمانی سالمندان است و در همین خصوص طرح بیمه سالمندان در شورای عالی بیمه مورد بررسی قرار می گیرد که بر اساس این طرح سالمندان به طور رایگان درمان شده و خدمات درمانی دریافت خواهند کرد.
ناصحی بیان کرد: مصرف بی رویه دارو در ایران باید اصلاح شود و این کار با ارتقای سواد سلامت مردم انجام شدنی است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: در قانون بودجه ای که برای بیمه سلامت پیش بینی شده حدود سه برابر این مبلغ اختصاص یافته است.
برای ارتقای کیفیت بیمه ها باید منابع کافی در نظر گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به طرح دارویار افزود: منابع مالی به مصرف کننده واقعی می رسد و سهم ارز دارو توسط سازماندهدفمندی بارانه ها پرداخت می شود که ابن کار با تاخیر در حال انجام است.
پیش بینی شده بودجه طرح دارویار ۷۰ همت است و برآورد ها نشان می دهد که بیش از ۱۰۵ همت بودجه طرح دارویار برای سال آینده باشد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: اکنون ماهیانه ۸۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار صندوق بیماران صعب العلاج است و ۵۴ هزار موسسه طرف قرارداد با سارمان بیمه سلامت است و از رشد ۸ درصدی برخوردار شده است.
مدبر عامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد:میزان چاقی در کشور حدود ۲۴ درصد و آمار اضافه وزن حدود ۳۸ درصد است و هرچقدر چاقی بیشتر بوده شیوع بیماری دیابت در ببن مردم افزایش پیدا خواهد کرد.