خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد

مهر | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 15:12
بر اساس بخش اول این لایحه مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به ‏میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
بودجه،كشور،سازمان،مستمري،امداد،خميني،ره،پوشش

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان امروز بخش اول لایحه بودجه سال آینده (۱۴۰۴) را تقدیم مجلس کرد.
این لایحه، دومین بودجه بعد از اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است و مطابق ماده ۱۸۲ اصلاحی آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند.
این بودجه از حیث منابع و مصارف بودجه کل کشور بالغ بر ۱۱۸ میلیون و ۹۶۶ هزار میلیارد ریال است و بودجه عمومی کشور به حدود ۶,۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
در بخش هزینه‌ها اقلام مهم و مرتبط با اجرای احکام قانون برنامه هفتم پیشرفت مجموع یارانه نقدی، مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ۴,۰۵۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
بر اساس بخش اول این لایحه مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان بیست درصد ۲۰‬ درصد افزایش می‌یابد.
همچنین سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است، یارانه نقدی، مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را مستقیماً به حساب ذی‌نفع نهایی پرداخت نماید.
تعیین ذی‌نفع نهایی در بخش یارانه نقدی، مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها صورت می‌گیرد.
آئین‌نامه اجرایی این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری دستگاه‌های اجرایی مذکور (مرتبط) ظرف ‏مدت حداکثر یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید‏.