خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انتقاد حزب آلمانی از تاسیس مقر جدید ناتو در روستوک

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 15:12
حزب تازه تاسیس صحرا واگنکنشت که اخیرا محبوبیت زیادی در بین شهروندان پیدا کرده است افتتاح مقر جدید ناتو در روستوک آلمان به منظور مهار نفوذ روسیه در دریای بالتیک را نقض توافقات بین المللی دانسته و به آن انتقاد وارد کرد.
آلمان،بالتيك،درياي،ناتو،دريايي،روسيه،منطقه،مقر،روز،ستاد،نيرو ...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آلمان یک مقر جدید نیروی دریایی در روستوک را با هدف مهار نفوذ روسیه در دریای بالتیک افتتاح کرد.
ناتو می خواهد به این ترتیب آمادگی دفاعی خود را در منطقه دریای بالتیک تقویت کند.
پیستوریوس روز گذشته در سخنرانی خود به مناسبت افتتاح این پروژه به نزدیکی جغرافیایی زیاد دریای بالتیک به روسیه اشاره کرد که به زعم وی تلاش می کند با "تجاوز مداوم" منطقه را بی ثبات کند.
وی گفت که این مقر جدید نقش مهمی در حفاظت از منافع کشورهای ناتو در برابر به زعم وی تجاوز - به ویژه با توجه به نزدیکی آنها به روسیه" ایفا خواهد کرد.
این ستاد جدید وظیفه هماهنگی عملیات دریایی کشورهای عضو و رهبری نیروهای دریایی اختصاص داده شده توسط ناتو در صلح، بحران و جنگ را بر عهده دارد.
ناتو قبلاً در سال 2017 تصمیم گرفته بود که مقرهای دریایی جدیدی ایجاد کند.
وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که این یک ستاد ملی با مشارکت سایر کشورها است.
به گفته وزارت دفاع آلمان رهبری این ستاد توسط یک دریاسالار آلمانی و معاون او یک دریاسالار لهستانی خواهد بود.
یک افسر سوئدی رئیس ستاد می شود.
علاوه بر آلمان، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، هلند، لهستان و سوئد نیز در CTF Baltic مشارکت دارند.
دریای بالتیک برای ناتو از اهمیت استراتژیک برخوردار است و یک منطقه مرکزی تامین اقتصادی برای کشورهای همسایه است.
اخیراً، ائتلاف نظامی ناتو مدعی شده است که جاسوسی بیشتری توسط روسیه در دریای بالتیک مشاهده کرده است که هدف نیز زیرساخت های کشورهای همسایه است.
ناتو می‌خواهد از روستوک، گزارش‌هایی درباره وضعیت منطقه دریای بالتیک ایجاد کند و مانورها و تمرین‌هایی را برنامه‌ریزی کند.
هدف اصلی این ائتلاف روسیه است.
به گفته وزیر دفاع آلمان از آنجا وضعیت منطقه دریای بالتیک رصد می شود و فعالیت های دریایی متحدان سازماندهی می شود.
پیستوریوس مدعی شد: امنیت در منطقه دریای بالتیک اکنون تقریباً هر روز از سوی روسیه به چالش کشیده می شود و بنابراین این مقر جدید برای امنیت دریایی و حفاظت از جناح شرقی ناتو "با ارزش" است.
پیستوریوس تهدید روسیه برای "خطوط حیات دریایی" در منطقه دریای بالتیک را دلیل ایجاد مقر جدید نیروی دریایی در روستوک عنوان کرد.
وی به ویژه به زیرساخت های آسیب پذیر در حوزه های ارتباطات و انرژی پرداخت.
اقتصاد آلمان به شدت به این موضوع وابسته است.
وی مدعی شد: امنیت در منطقه دریای بالتیک دیگر مشخص نیست، بلکه تقریباً هر روز توسط روسیه مورد آزمایش قرار می گیرد: نیروهای هوایی روسیه به طور فزاینده ای کمتر به قوانین شناخته شده در ترافیک هوایی پایبند هستند و به عمد حریم هوایی آلمان را نقض می کنند.
پیستوریوس همچنین از تبدیل کالینینگراد به یک "سنگر مسلح سنگین" با صدها راکت به سمت پایتخت های اروپایی صحبت کرد.
حالا انتقادهایی علیه این اقدام دولت فدرال آلمان بالا گرفته است.
صداهای انتقادی به این اقدام دولت آلمان را می توان به صورت آنلاین نیز شنید.
کاربران چندین بار به قرارداد 2+4 استناد کردند.
این قرارداد در سال 1990 بین FRG و GDR و همچنین قدرت های پیروز جنگ جهانی دوم، یعنی ایالات متحده آمریکا، فرانسه، انگلیس و اتحاد جماهیر شوروی مذاکره شد و حاکمیت داخلی و خارجی آلمان متحد را تثبیت کرد.
ماده 5 این معاهده تصریح می کند که پس از خروج نیروهای شوروی، نه نیروهای نظامی خارجی و نه سلاح های هسته ای نمی توانند در قلمرو سابق جمهوری دموکراتیک آلمان مستقر یا منتقل شوند.
چند روز پیش، سئویم داگدلن، نماینده پارلمان از حزب تازه تاسیس (BWS) در بوندستاگ درباره نقض معاهده 2+4 به دلیل حضور سربازان بین‌المللی در مقر جدید نیروی دریایی صحبت کرد.
بعدازظهر روز گذشته اکانت اصلی اتحاد صحرا واگنکنشت در پلتفرم X با همین استدلال از این پروژه انتقاد کرد.
انتهای پیام/