خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حقوق گمرکی ماشین آلات در بودجه 1404 کاهش یافت

تسنیم | اقتصادی | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 15:12
حقوق گمرکی واردات دارو، مواد اولیه دارو و ملزوم مصرفی پزشکی، کالاهای اساسی و ماشین آلات و تجهیزات در لایحه بودجه 1404 کاهش یافت.
فهرست،اوليه،پزشكي،مواد،1404،گمركي،درمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مطابق لایحه بودجه سال 1404 به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به دولت اجازه داده می‌شود در سال 1404حقوق گمرکی واردات دارو ، مواد اولیه دارو‏، ملزومات مصرفی پزشکی (که به تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فاقد مشابه تولید داخل می‌باشند) و شیرخشک مخصوص اطفال و مواد اولیه آن، کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و کشاورزی به یک درصد (1%) کاهش دهد.
فهرست شناسه (کد) تعرفه‌های موضوع این بند یک ‌ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون، توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
تا زمان تصویب فهرست جدید، فهرست مصوب سال 1403 مبنای عمل است.
همچنین حقوق گمرکی تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات (با رعایت ماده (3) قانون جهش تولید دانش‌بنیان)، قطعات، مواد اولیه و واسطه‌ای تولیدی را به دو درصد (2%) کاهش دهد.
انتهای پیام/