خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گندم مرغوب برای افزایش کیفیت نان استان مرکزی خریداری می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 15:12
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: در راستای افزایش کیفیت نان تولیدی استان مقرر شد گندم مرغوب از سایر استان ها خریداری شود که تاکنون مجوز هزار تن گندم از سازمان غله اخذ شده است.
استان،گندم،نان،مرغوب،كيفيت،افزايش

غلامرضا ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اهمیت افزایش کیفیت نان در استان اظهار کرد: امسال 439 هزار گندم از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد، این میزان گندم مازاد بر نیاز استان است و بخشی از آن ذخیره و بخشی نیز به سایر استان‌ها صادر شده است.
وی افزود: در راستای افزایش کیفیت نان تولیدی استان مقرر شد گندم مرغوب از سایر استان‌ها خریداری شود، همچنین با پیگیری‌های نادرقلی ابراهیمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی قرار براین شد تا گندم مرغوب تامین شده با گندم موجود در استان مخلوط شود و نان با کیفیت‌تری به دست مردم برسد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: مقرر شده ماهانه 3 هزار تن گندم مرغوب از استان‌های دیگر وارد استان شده تا با گندم فعلی مخلوط و کیفیت نان استان افزایش یابد.
در این ماه فعلا هزار تن مجوز از سازمان غله اخذ شده است.
ملکی خاطرنشان کرد: مولفه‌های مختلفی در کیفیت آرد و نان تاثیرگذار است که یکی از آنها آرد مرغوب است و مهارت پخت و تجهیزات نانوایی نیز در تهیه یک نان مطلوب نقش موثری دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
انتهای پیام/711/