خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هدفگذاری البرز برای ارائه آموزش‌های مهارتی هایتک و پیشرفته

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 15:40
کرج- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: البرز به صورت ویژه ارائه آموزش‌های هایتک و پیشرفته را هدفگذاری کرده است.
فني،البرز،استان،مركز،آموزش،كشور،سازمان،هايتك،پايلوت،مهارتي

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد غفاری پیش از ظهر سه شنبه در نشست صمیمانه سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با رؤسای کانون انجمن‌های صنفی و همکاران استان البرز و مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای واقع در کرج با اشاره به فعالیت هفت مرکز دولتی و حدود یک هزار و ۲۰۰ مرکز خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای در این استان گفت: در سال گذشته حدود ۵۵ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی بهره مند شدند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با اشاره به صدور حدود ۵۳ هزار گواهینامه در سال گذشته مطرح کرد: در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان وظیفه، زندانیان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیز در قالب قرارگاه اجتماعی که به صورت پایلوت در استان البرز انجام شد، موفق به کسب رتبه‌های اول شدیم.
البرز در حوزه درآمدی نیز استان برتر کشور و در جذب اعتبارات استانی نیز در زمره استان‌های برتر قرار دارد.
وی بیان کرد: در دو سفر رئیس جمهور شهید به البرز اختصاص حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این استان مصوب و مقرر شد ۵۰ درصد آن توسط استان و ۵۰ درصد نیز از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سطح ملی تأمین شود که در این راستا البرز به تعهدات خود عمل کرد اما تأمین ۵۰ درصدی که باید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیگیری می‌شد تاکنون محقق نشده است.
غفاری ضمن درخواست از سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به منظور مساعدت در جذب این مبلغ باقیمانده تا پایان سال جاری مطرح کرد: البرز به صورت ویژه ارائه آموزش‌های هایتک و پیشرفته را هدفگذاری کرده و تلاش کردیم مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید رهبری کرج که یکی از مراکز قدیمی کشور به شمار می‌رود را به سمت این آموزش‌ها ببریم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز اظهار کرد: نیازمند کمک هستیم تا بتوانیم این مرکز را به عنوان مرکز پایلوت در کشور معرفی کنیم و بتوانیم در کنار مرکز تربیت مربی، دوره‌های تخصصی، هایتک و پیشرفته‌ای را با بهره گیری از ظرفیت‌های یکدیگر برگزار کنیم.
در زمینه بهبود وضعیت معیشتی همکاران فنی و حرفه‌ای نیز درخواست مساعدت داریم و خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.