خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تسهیل دسترسی مشهدی‌ها به مرکز شهر با تقاطع انقلاب اسلامی - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 15:53
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: کلان پروژه تقاطع انقلاب اسلامی که 22 بهمن سال گذشته کلنگ زنی شد، علاوه بر اینکه امتداد بولوار امام خمینی (ره) را به بلوار نماز متصل کرده و از ترافیک می کاهد، دسترسی مردم به مرکز شهر را نیز تسهیل می کند.
سازمان،عمران،پروژه،آسفالت،مشهد،مجموعه،شهرداري،توليد،شريعتي،م ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، احسان شریعتی در نشست خبری گفت: عملیات عمرانی سازمان عمران در پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس به اتمام رسیده و قسمت دیگر به پیمانکار دیگری محول شده که در دست اجراست.
پروژه معطلی که به سازمان عمران واگذار شده باشد، نداریم هفده، هجده پروژه در حال انجام داریم که هیچ کدام معطل نیستند.
وی از تاسیس سازمان عمران در سال 72 خبر داد و افزود: حدود 800 نفر سرمایه انسانی و حدود 136 دستگاه ماشین‌آلات سنگین در سازمان داریم و برخی از ماشین‌آلات از نظر تخصصی جزو دستگاه‌هایی است که تعداد بسیار کمی را در سطح کشور داریم.
شریعتی خاطرنشان کرد: روکش آسفالت 40 میلیون مترمربع از معابر را پیش‌بینی کردیم که حدود 500 هزار تن آسفالت مورد نیاز است.
تاکنون 135 هزار تن آسفالت را در مجموعه کارخانه آسفالت سازمان تولید کردیم.
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری مشهد تاکید کرد: سه مجموعه تولیدی در سازمان وجود دارد؛ شهید مجیدی که دو کارخانه آسفالت در این مجموعه دارد و این مجموعه روزانه 2500 تن آسفالت تولید می‌کند که در شرق کشور کارخانه آسفالتی با این میزان تولید نداریم و برای این میزان تولید، سه دستگاه سنگ‌شکن، یک دستگاه ماسه‌ساز و مخزن 7000 تنی قیر تعبیه شده و دوم مجموعه تولید قطعات بتنی است که با توجه به تجهیزات نصب‌شده، این مجموعه توان تولید بتن و ارائه به پروژه‌های سازمان و سایر پروژه‌های شهرداری را دارد.
شریعتی گفت: در مشهد 40 میلیون مترمربع معابر آسفالته داریم و از آنجا که عمر مفید آسفالت 10 سال است، برای نگهداری 40 میلیون مترمربع، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هر سال چهار میلیون مترمربع را آسفالت کنیم.
وی با اشاره به اینکه کلان‌پروژه دیگر پروژه تقاطع انقلاب اسلامی است، گفت: این پروژه 22 بهمن سال گذشته کلنگ‌زنی شد؛ پروژه بسیار مهمی است ، در زمینه ترافیک و دسترسی آسان مردم، امتداد بولوار امام خمینی (ره) را به نماز متصل می‌کند که از ترافیک می‌کاهد و دسترسی مردم به خیابان امام خمینی (ره) و مرکز شهر را تسهیل خواهد شد و در پروژه انقلاب اسلامی که الان عملیات عمرانی آن را شدت بخشیدیم، 12 مسیر احداث خواهیم کرد.
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری مشهد عنوان کرد: آنچه تاکنون به سازمان عمران در سال جاری محول شده، 1600 میلیارد تومان پروژه عمرانی است بنابراین تمام پروژه‌های سازمان عمران اولویت دارند و هم‌زمان کار را انجام می‌دهیم.
موضوع آسفالت، پروژه تقاطع انقلاب اسلامی، دوربرگردان شرقی ابوطالب، بازگشایی بولوار کرامت، احداث پل روی مسیر زرکش و ایوان سلام جزو اولویت‌ها هستند.
شریعتی در خصوص بدهی‌های سازمان عمران عنوان کرد: بدهی تنها متعلق به شهرداری مشهد و در کل شهرداری‌ها نیست، بلکه متعلق به همه دستگاه‌های اجرایی است.
تلاش کردیم در سازمان عمران با اهتمام معاونت مالی و اقتصادی، شهرداری بدهی‌ها را به‌موقع پرداخت کنیم.
وی افزود: پیمانکاران پای کار هستند و هیچ کدام از پیمانکاران سازمان عمران ناراضی نیستند، در حال حاضر هشتاد میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داریم که مدام به‌روز می‌شود؛ اما ما تلاش کردیم مطالبات را مستمر پرداخت کنیم.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی سازمان عمران در پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس به اتمام رسیده و قسمت دیگر به پیمانکار دیگری محول شده که در دست اجراست، پروژه معطلی که به سازمان عمران واگذار شده باشد، نداریم،هجده پروژه در حال انجام داریم که هیچ کدام معطل نیستند.
انتهای پیام/282