خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

احداث نماد عاشورایی در میدان امام حسین(ع) شیراز

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 15:53
عضو شورای شهر شیراز درباره نماد میدان امام حسین(ع) گفت: طی دو سال اخیر مقرر شد متناسب به جایگاه این امام شهید یک نماد شهری برگرفته از حادثه عظیم عاشورا در میدان امام حسین(ع) جانمایی شود.
شهري،شيراز،شهر،كميسيون،نماد،سلامت،شهروندان،طرح،محيط،زارعي،نش ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مسعود زارعی بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص نماد شهری که یکی از جلوه‌های بصری و هویتی شهر شناخته می‌شود، اظهار کرد: شیراز به لحاظ وجود شاخص‌های میراث‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی شهری گردشگرپذیر است؛ لذا یکی از الزامات این شهر در ایجاد فضا‌های شهری آرام و پر نشاط و جلوگیری از غلبه صدای وسایل نقلیه در شهر، نماد شهری متناسب با فرهنگ غنی و مذهبی مردم کلان شهر شیراز است تا شیراز را در مسیر پایتخت بازسازی و راه‌اندازی فواره‌ها و آبنما‌ها و نماد‌ها سرآمد کند، لذا پرداختن این مهم آن است که در کنار اقدامات عمرانی ساخت شهر با نیاز شهروندان یک فاکتور اصلی در ریل‌گذاری شورای شهرششم و کمیسیون سلامت و محیط زیست است.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر شیراز درباره طرح شیراز شهر فواره‌ها و آبنما‌ها با احیای زیر ساخت‌ها و فضا‌های جدید گفت: برای ایجاد نمای بصری زیبا و متناسب با نیاز زندگی شهروندان، جانمایی آبنما‌ها و فواره‌ها مورد بررسی قرار گرفت است تا بهسازی، رفع عیوب و نواقص سیستم پمپ و آبرسانی و احیای سازه‌های آبنما‌های بوستان‌های و احداث فواره‌ها و آبنما‌های جدید، مناظر شهری با پیغام نشاط و امید شهروندی راه‌اندازی مجدد شوند.
وی درباره اهمیت ایجاد فضای آرام و پرنشاط در فضا‌های شهری افزود: باید تلاش کنیم فضا‌های شهری حس خوبی به شهروندان در حین عبور و مرور روزانه منتقل کنند، نماد‌ها و آبنما‌ها از لحاظ شاخص‌های بصری می‌تواند در منظرسازی محیط و ارتقای هویت آن مؤثر باشد.
بیشتر بخوانید
این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه یکی از اقدامات و رویکرد‌های کمیسیون سلامت و خدمات شهری پاسخگویی به نیاز‌ها با تعریف پروژه‌هاست درباره نماد میدان امام حسین(ع) گفت: طی دو سال اخیر مقررشد متناسب به جایگاه این امام شهید یک نماد شهری برگرفته از حادثه عظیم عاشورا در میدان امام حسین(ع) جانمایی شود.
زارعی با بیان اینکه طرح نهایی این نماد شهری در کمیسیون سلامت و محیط زیست به تصویب رسیده است عنوان کرد: اجرای احداث این نماد شهری طبق برنامه زمابندی از نیم دوم آبان ماه شروع می‌شود تا این میدان‌گاه بزرگ شهری متناسب با نامگذاری برخودار از یک المان شهری باشد تا شیراز به طراز واقعی خود در نماد‌ها شهری و سومین حرم اهل بیت(ع) برسد.
وی درباره طرح دیگر کمیسیون تحت عنوان طرح ساماندهی و احیا و اجرای شیراز شهرفواره‌ها و آبنما‌ها گفت: یکی از شاخص‌های شهر شیراز وجود فواره‌های و آب‌های روان است و بعد از بررسی موضوع احیای و ساماندهی آبناما‌ها و فواره‌ها در لایحه شهرداری تعداد 94 نقطه برای احیا و اجرای فواره‌ها شناسایی شد.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز با اعلام این خبر که تا ایام عید تعداد 20 فواره و آبنما در مکان تعیین شده احداث و احیا می‌شود تا شیراز پایتخت محیط زیست آسیا در فضای سازی شهری با عنصر آب در شور و نشاط شهروندان سرآمد باشد.
زارعی تصریح کرد: یکی از ریل‌گذاری شورا و کمیسیون سلامت ساختن شهری است که پاسخگویی نیاز‌های روحی شهروندان باشد تا شهر‌ها را محل سرزندگی و نشاط شهروندان قرار دهد لذا موضوع نماد‌ها، فواره‌ها و آبنما‌ها می‌تواند به جاذبه‌های گردشگری شیراز اضافه کند.
همچنین الزام شهرداری به کاشت درختان ثمرده و گیاهان دارویی موضوع دیگری بود که مسعود زارعی به آن به دلیل اهمیت آن در فضاسازی شهر پرداخت و گفت: ضمن تصویب یک فوریت طرح، کاشت درختان دارویی و ثمرده براساس طرح جامع و تفضیلی دنبال می‌شود.
انتهای پیام/424