خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بودجه آموزش و پرورش 10 درصد کمتر از نیاز واقعی است

تسنیم | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 16:52
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: اعتبار وزارت آموزش وپرورش در بودجه 1402، 180 هزار میلیارد تومان بود، در حالی که عملکرد آن بیش از 200 هزار میلیارد تومان بوده است. این نشان دهنده 10 درصد کسری در بودجه مصوب است.
بودجه،آموزش،پرورش،عملكرد،تومان،دولت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد بداغی؛ مدیرکل دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش، امروز در میزگرد علمی "راهکارهای تقویت اقتصاد آموزش و پرورش" اظهار کرد: شعار دولت، "آموزش و بهداشت" است و امیدوارم اثر آن در لایحه بودجه سال آینده خود را نشان دهد و سهم مطلوبی در بودجه 1404 مشاهده کنیم.
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش آثار خود را در بلندمدت نشان می‌دهد و به همین دلیل دولت‌ها ترجیح می‌دهند در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنند.
وی افزود: در ماه مهر، حق‌التدریس به همراه حقوق پرداخت شد و این امر با سهم 9.8 درصدی بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت امکان‌پذیر نیست، اما حوزه بودجه‌ریزی ظرافت‌هایی دارد که این کار را ممکن می‌سازد.
بداغی گفت: در 30 سال گذشته، یکی از خواسته‌های آموزش و پرورش این بوده که مبنای بودجه این وزارتخانه، عملکرد سال گذشته باشد.
به همین دلیل، در بودجه سال 1402، اعتبار ما 180 هزار میلیارد تومان بود و عملکرد 200 هزار میلیارد تومان، بنابراین 10 درصد کسری و فاصله میان بودجه مصوب و عملکرد وجود دارد.
وی بیان کرد: بودجه سال 1402 آموزش و پرورش با 50 هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه‌بندی، به 9.8 درصد از سهم بودجه عمومی دولت رسید.
انتهای پیام/