خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آیا سازمان شما به نرم‌ افزار حضور غیاب آنلاین نیاز دارد؟

تسنیم | بازار | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 16:52
رهگیری حضور غیاب از گذشته تاکنون به عنوان بستر مدیریت سازمانی شناخته شده است.
حضور،غياب،آنلاين،پرسنل،سيستم،كاري،افزار،تردد،قابليت،رهگيري،ل ...

از موسسات آموزشی گرفته تا دفاتر و شرکت‌ های بزرگ، دانستن آن که چه کسی حاضر و چه کسی غایب است، لازمه برنامه ‌ریزی، نظارت بر عملکرد و اطمینان از رعایت سیاست‌ های داخلی و قانونی می ‌باشد.
سابقاً این کار با استفاده از روش‌ های دستی و مبتنی بر کاغذ یا توسط سیستم های کارت پانچ ساده صورت می ‌گرفت، اما با دیجیتالی‌ تر شدن محیط های کار، نیاز به یک سیستم کنترل تردد پرسنل کارامد، مطمئن و مقیاس پذیر بیش از پیش احساس می ‌شود.
یکی از بهترین انواع این سیستم ‌ها، سامانه حضور غیاب آنلاین می‌ باشد.
اما آیا نرم‌ افزار تردد آنلاین راهکار مناسبی برای سازمان شماست؟
در این مقاله قصد داریم به این پرسش در مورد سامانه تردد پاسخ دهیم.
با ما همراه باشید.
ماهیت محیط‌ های همکاری مدرن: انعطاف و پیچیدگی بیشتر
یکی از دلایل اصلی انتخاب یک سیستم کنترل تردد پرسنل آنلاین، انعطاف و پیچیدگی فزاینده محیط ‌های کاری امروزی می‌ باشد.
ساعات کاری 7 صبح تا 5 بعد از ظهر دیگر مرسوم نیست.
با وجود دور کاری، زمان‌ های متغیر کاری، پرسنل پاره وقت، فریلنس و کارکنان مستقر در شعبه‌ ها و مناطق جغرافیایی مختلف، رهگیری حضور غیاب منابع انسانی پیچیده ‌تر شده است.
در چنین شرایطی، سیستم‌ های دستی و قدیمی ناکارامد، پر خطا و زمان بر می‌ باشند.
در بین انواع سامانه تردد پرسنل موجود در بازار می توان گفت بهترین نرم افزار حضور غیاب آنلاین دارای قابلیت رهگیری و ثبت حضور و غیاب در لحظه و از هر موقعیت مکانی می ‌باشد.
پرسنل دور کار می ‌توانند به راحتی ورود و خروج خود را از خانه یا سایر موقعیت‌ های مکانی از طریق گوشی همراه خود یا پلتفرم ‌های تحت وب ثبت کنند.
برای آن دسته از سازمان ‌هایی که پرسنل دور کار یا مستقر در سایر نقاط جغرافیایی دارند، چنین سیستم ‌هایی کنترل و نظارت متمرکزی را فراهم می کنند و مدیران می ‌توانند به داده‌ های جدید و لحظه ‌ای در خصوص تعداد و حضور پرسنل دسترسی داشته باشند.
نرم افزار حضور غیاب آنلاین: اتوماسیون و حذف فرایند های دستی
یکی دیگر از دلایل قانع کننده برای انتخاب سیستم ‌های حضور غیاب آنلاین، اتوماتیک بودن این سیستم‌ هاست.
روش‌ های دستی رهگیری حضور غیاب مستلزم مداخلات انسانی جهت ثبت، جمع آوری و محاسبه داده‌ های حضور غیاب است.
این فرایند خالی از خطا نبوده و اغلب اوقات منجر به ناهم‌خوانی ‌هایی در رکورد ها، خطا های پرداختی و حتی مسائل حقوقی می گردد.
نرم‌ افزار حضور و غیاب آنلاین این فرایند ها را اتوماتیک نموده، خطا ها را تا حد چشمگیری کاهش داده و موجب صرفه ‌جویی در زمان گشته است.
این سیستم‌ های آنلاین دارای قابلیت ‌های ارزشمندی نظیر ارسال خودکار یادآور ها، یکپارچه‌ سازی با سیستم ‌های پرداخت حقوق و دستمزد و گزارشگری آنی می ‌باشند.
مدیران می ‌توانند صرفاً با چند کلیک ساده، گزارش‌ هایی در خصوص الگو های حضور غیاب پرسنل، میزان غیبت‌ ها و از کار گریزی و همین طور اضافه کاری به دست آورند.
این گزارشات مبنای تصمیم ‌گیری‌ های آگاهانه می باشند.
به علاوه، اتوماتیک بودن فرایند رهگیری حضور غیاب از بار اجرایی مسئولان دپارتمان منابع انسانی نیز می ‌کاهد.
دور کاری و مدل ‌های ترکیبی کار: یک ضرورت رو به رشد
با افزایش دور کاری و پیدایش مدل‌ های ترکیبی کار، به ویژه پس از دوران همه‌ گیری کرونا، نرم‌ افزار حضورغیاب آنلاین دیگر یک گزینه اختیاری نیست، بلکه یک ضرورت به شمار می‌ آید.
رهگیری حضور غیاب و سنجش میزان بازدهی و بهره‌ وری پرسنلی که از خانه یا خارج از محیط‌ رسمی کار فعالیت می‌ کنند، دشوار است.
مدیران بدون اتکا به یک سیستم حضور غیاب تحت Web مطمئن در این شرایط، نظارت موثری بر پرسنل خود نخواهد داشت که این امر به ناکارامدی ‌های عملیاتی و کاهش بهره ‌وری می ‌انجامند.
نرم‌افزار حضور غیاب آنلاین با انعطاف پذیری بالای خود این مشکل را برطرف نموده است.
پرسنل دور کار می‌ توانند از هر موقعیت مکانی که باشند، ورود و خروج خود را ثبت کرده و مدیریت نیز همچنان به داده‌ های لحظه ‌ای دسترسی داشته باشند.
بسیاری از این سیستم‌ های آنلاین قابلیت یکپارچه شدن با ابزار های مدیریت پروژه را دارند که این قابلیت امکان نظارت جامع بر میزان فعالیت و عملکرد پرسنل را فراهم می ‌کند.
گزارشگری و تحلیل ‌های در لحظه
ظرفیت تحلیل داده‌ های حضور و غیاب در لحظه، از دیگر مزیت‌ های نرم‌ افزار حضور غیاب Online می ‌باشد.
در محیط ‌های رقابتی کسب و کارهای امروزی، تصمیم گیری مبتنی بر اطلاعات دقیق اهمیت فوق العاده‌ ای داشته و دسترسی به داده ‌های حضور غیاب به سازمان ‌ها در بهینه ‌سازی نیروی کار خود کمک بسیاری می کند.
به عنوان مثال، از طریق داده ‌های حضور غیاب، الگو های غیبت، از کار گریزی و کار بیش از حد نمایان می‌ شود و مدیران با بررسی این الگو ها می ‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند.
افزون بر این ‌ها، سیستم‌ های آنلاین دارای قابلیت تجزیه و تحلیل مبتنی بر پیش‌ بینی می ‌باشند؛ به این معنا که الگو های حضور غیاب در آینده و نیاز های پرسنلی را پیش بینی می‌ کنند.
این قابلیت بی ‌نظیر به برنامه ‌ریزی ‌های بهتر در رابطه با نیروی کار کمک کرده و از کمبود پرسنل یا برعکس، تعداد بیش از حد نیاز پرسنل جلوگیری می ‌کند که هر دوی این عوامل پیامد های مالی برای سازمان به همراه دارند.
به علاوه، سیستم‌ های آنلاین حضور غیاب تحت وب اغلب دارای داشبورد می ‌باشند که متریک ‌های اصلی را به طور خلاصه نشان داده و اطلاعات لازم را به مدیران و مسئولان منابع انسانی می ‌رسانند.
سازمان‌ ها می ‌توانند با تکیه بر قدرت داده‌ ها و اطلاعات، بهره ‌وری عملیاتی خود را افزایش داده، از هزینه‌ های سازمان کاسته و زمینه رضایت پرسنل خود را فراهم کنند.
شرکت مهندسی کسرا
حال که با قابلیت‌ ها و مزیت ‌های یک نرم ‌افزار حضور غیاب خوب آشنا شدید، شما را با شرکت مهندسی نرم افزاری کسرا آشنا می ‌کنیم که تولید کننده انواع سیستم‌ های حضور غیاب آنلاین و حضور غیاب بدون سرور یا سامانه تردد ابری Cloud به صورت پیشرفته و پاسخگوی نیاز های مختلف سازمان‌ ها و کسب و کارهای امروزی می ‌باشد.
برای مشاوره با کارشناسان شرکت حضور غیاب کسرا به شماره تلفن های 02141452000 و 03134104 تماس بگیرید.
"این مطلب تبلیغاتی است"