خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فرصت شغلی برای 20 هزار نفر در استان سمنان مهیاست

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 16:52
استاندار سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان در ایجاد اشتغال برای کارگران و افراد با تحصیلات غیر دانشگاهی محدودیتی ندارد، گفت: برای 20 هزار نفر به عنوان کارگر ساده فرصت شغلی مهیاست.
سمنان،اشتغال،استان،ايجاد،كشور،دانشگاهي،رتبه،حوزه،نوراني

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان با بیان اینکه سمنان یکی از قطب‌های دانشگاهی کشور است و دغدغه اشتغال افراد با تحصیلات عالیه در آن بیشتر است، افزود: با توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های جهاد دانشگاهی می‌توان زمینه اشتغال را برای این افراد تأمین کرد.
وی با تأکید بر اینکه با ایجاد فرصت‌های کارآفرینی و اشتغال در روستاها و مناطق کم برخوردار می‌توان در این امر اقدامات خوبی انجام داد، ابراز کرد: بنیادهای حامی ضروری است با شناسایی استعدادها و اعطای تسهیلات در بخش اقتصاد دیجیتال فعالیت مستمر و بیشتری را داشته باشند.
رتبه نخست ایجاد شغل در کشور به سمنان تعلق گرفت
سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان نیز در این جلسه از رکوردزنی سمنان در ایجاد اشتغال در کشور خبر داد و اظهار کرد: استان سمنان رتبه نخست ایجاد شغل در کشور را به دست آورد.
علی نورانی با بیان اینکه استان سمنان با رسیدن به رکورد 97 درصدی، تعهد اشتغال در کشور را از آن خود کرده‌است، عنوان کرد: در زمینه اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی هم سمنان در رتبه اول قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه سمنان در سال 1403 در حوزه اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی 27 درصد از آن‌را محقق کرده‌است، اعلام کرد: امسال از 16 هزار تعهد اشتغال، بیش از 10 هزار و 800 نفر بکارگیری شده است.
سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه 40 درصد از آمار ارائه داده‌شده در حوزه ایجاد اشتغال در روستاهای محروم انجام‌شده است، بیان کرد: یک‌صد و 80 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده‌است.
نورانی گفت: مشاغل خانگی مرتبط به فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و گردشگری، صنایع دستی و غذایی و اقتصاد دیجیتال و آی تی حمایت می‌شوند.
انتهای پیام/361