خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گفت‌وگو با قهرمان جهان کشتی/میثم لشکری از انگیزه‌اش می‌گوید - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 16:52
میثم لشکری؛ دارنده مدال طلا و برنز کشتی جهان از انگیزه و پشتکارش در کسب این مدال های قهرمانی می گوید.
كشتي،مسابقات،ورزش،جهاني،فرنگي،كسب،بيجاري،بيجار،بلغارستان،ميا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، میثم لشکری کشتی‌گیر بیجاری اواخر مهرماه امسال در مسابقات جهانی کشتی فرنگی پیشکسوتان که در کشور کرواسی برگزار شد، توانست قهرمان جهان شود.
این کشتی‌گیر با اخلاق گروسی در دور اول آمریکا، دور دوم بلغارستان و در مرحله نیمه نهایی ترکیه و در مرحله فینال این رقابت‌ها حریف ایرانی خود را شکست داد و قهرمان وزن 130 کیلوگرم مسابقات جهانی شد.
لشکری در مسابقات دسته آزاد پیشکسوتان جهان نیز موفق شد، مقام سوم را کسب کند.
کشتی‌گیر بیجاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیجار بیان کرد: کشتی را از 12 سالگی و با عموی خود آغاز کردم و در سنین نونهالی و نوجوانی زیر نظر آقایان خیرالله رستگاری و جلال پیشکاری و بعدها منصور خداکرمی از بزرگان کشتی در این رشته فعالیت می‌کردم.
وی افزود: نخستین مقام خود را در سال 1378 در سطح استانی کسب کردم و پس از آن در سال 1382 با تیم منتخب استان به مسابقات آکی تین فرانسه اعزام شدیم که به دلیل دیر رسیدن به محل مسابقه، مجوز مسابقه و کشتی گرفتن به هیچ کدام از اعضای تیم داده نشد.
دارنده مقام اول کشتی فرنگی بزرگسالان جهان با بیان اینکه مدتی به دلیل مشغله‌های مختلف از کشتی و میادین ورزشی دور بودم، خاطرنشان کرد: پس از مدت‌ها دوری از میادین ورزشی در سال 1401 و 1402 نتوانستیم به دلایلی(تأخیر در صدور ویزا و...) در مسابقات جهانی بلغارستان و یونان حاضر شویم و بالاخره امسال طلسم حضور در مسابقات جهانی با حضور به موقع در مسابقات کرواسی شکسته شد.
وی افزود: من در کشتی آزاد موفق به کسب مدال برنز و در بخش کشتی فرنگی با غلبه بر حریفان سر سختی از آمریکا، بلغارستان و ترکیه و در فینال با رویارویی با مهدی نورین توانستم در سن 39 سالگی به رویای کودکی‌هایم دست یابم و بر سکوی مسابقات جهانی بایستم.
لشگری عنوان کرد: برای نخستین بار در میان کشتی‌گیران استان کردستان توانستم به طور همزمان در دو دسته کشتی فرنگی و کشتی آزاد موفق به کسب مدال طلا و برنز شوم.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا مورد حمایت قرار گرفته‌اید؟
مدعی شد: من توقعی از مسئولان نداشتم و حضور در این مسابقات با هزینه شخصی بوده و مسئولان هیچگونه حمایتی از بنده نداشتند.
این قهرمان کشتی راه برون‌رفت جوانان از منجلاب و معضلات اجتماعی مختلف را روی آوردن به ورزش دانست و گفت: ورزش می‌تواند راهی برای غلبه بر معضلات اجتماعی و کاهش این آسیب‌ها در میان جوانان باشد و نقش مسئولان در تشویق جوانان به ورزش و میادین ورزشی را نمی‌توان انکار کرد.
دارنده طلای جهانی تأکید کرد هر گونه هدیه‌ای به بنده اهدا شود به جامعه کشتی و ورزش شهرستان بیجار اهدا می‌شود.
وی گریزی به سختی‌های مسیر زد و عنوان کرد: تمرینات طاقت فرسا، رژیم غذایی سخت، وزنه‌برداری، کوهنوردی و دوی مداوم و سختی‌های دیگر جز با حمایت همه جانبه خانواده و زحمات بی‌دریغ مربی دلسوز و نیک نام بیجاری "آقای عباس قمرنیا" ممکن نبود.
لشگری، در پایان از خانواده‌ها خواست که کودکان خود را از سنین پایین با ورزش آشنا کنند و حتماً زمانی هر چند کوتاه را به ورزش اختصاص دهند تا هم سلامت آنها را حفظ کنند و هم از آسیب اجتماعی در امان باشند.
انتهای پیام/485