خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شهر «مادوان» ریالی اعتبار بحران ندارد

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 16:52
شهردار مادوان با تاکید بر اینکه ریالی اعتبار بحران توزیعی از استانداری نداریم، گفت: برای بارندگی های پیش رو و احتمال جاری شدن سیل، پیش بینی ها لازم شده است.
شهر،انتظار،جهانبخش،وظايف،جاده،درست،شهرداري،فرهنگي،دهياران،يا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، داریوش جهانبخش عصر امروز در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد اظهار کرد: وقتی صحبت از بحران و مدیریت آن می‌شود، این مسئله ابعاد گوناگونی دارد و یکی از وظایف شهرداری در رابطه با اصلاح بافت کالبدی شهر است، تا هم آسیب‌ها را کم کند و هم ایمنی شهر را بالا ببرد تا با کوچکترین تکانه مشکلی برای شهر پیش نیاید.
در شهر مادوان با تأمین اعتبار پروژه‌ها روشنایی در مناطق شهر اجرا شد و برخی از آسیب‌های اجتماعی کمتر شده است.
وی عنوان کرد: در حوزه ورزش این شهر فقط دو سالن ورزشی دارد، شهری که اکثر ساکنان آن جوان هستند و نیاز دارند جایی برای تفریح و سرگرمی و ورزش داشته باشند، بعضی از دستگاه‌های فرهنگی کار خود را در مادوان ر‌ها کرده‌اند.
انتظار داریم دستگاه‌های فرهنگی وظایف خود را انجام دهند.
شهردار مادوان با بیان اینکه سال گذشته حتی یک ریال اعتبار بحران وارد مادوان نشد و انتظار ما این است که از دستگاه‌ها حمایت شود و بتوانیم شهر را در برابر مخاطرات سیل و زلزله ایمن کنیم، ابراز کرد: درخصوص بارش‌هایی که در پیش است شهرداری مادوان این آمادگی را دارد و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه حوزه‌های کالبدی شهر به حوزه‌های فرهنگی و سایر حوزه‌ها گره خورده و شهر کارکرد اکولوژیکی و عاطفی و روحی و روانی دارد، ادامه داد: ورودی شهر یاسوج منطقه سررود شمالی و سمت دیگر سررود جنوبی بوده ولی هیچ گونه خط و مرز فیزیکی بین ما و روستا‌ها وجود ندارد، ولی با وجود اینکه با محیط زیست مکاتبه کرده‌ایم، و حتی دو بار نیز دادگاه شهرداری را تبرئه کرده است، اما محیط زیست باز هم شکایت می‌کند.
جهانبخش با تاکید بر اینکه این مقابله به مثل درست نیست، ادامه داد: اینکه کسی به وظایف خود عمل نکند و فقط برای اینکه پوششی بر رفتار خود داشته باشد بقیه را مقصر می‌کند، درست نیست، انتظار این بوده که وحدت و همگرایی میان دستگاه‌ها وجود داشته باشد، و ارزان با آبروی کسی بازی نکنید.
وی خاطرنشان کرد: همین الان در مادوان سفلی و بلهزار تل انباری از زباله وجود دارد که با آبروی استان بازی می‌شود، چرا بخشدار مرکزی بر روی دهیاران نظارت ندارد و چرا دهیاران کارشان را درست انجام نمی‌دهند، و کسی که هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد، مقصر می‌شود.
انتظار دارم حد و مرز‌ها را بشناسند.
جهانبخش با اشاره به مشکلات ترافیکی ماداون گفت: ماداون در محاصره دو محور خطی است، این‌ها محور‌های بین شهری هستند و به خصوص جاده اصفهان جاده‌ای ترانزیتی است، اما در عین حال مشکلاتی ایجاد کرده‌اند و ما باید اصلاحات هندسی در رابطه با معابر داشته باشیم.
شهردار مادوان افزود: برای حل این مشکل و احداث دوربرگردان من از لاین بالای جاده سی سخت 5 متر و 10 متر از جاده برگشت اضافه کردم، چند دستگاه دولتی همکاری داشتند، مردم هم همکاری داشتند و زمین‌های خود را ارزان تر دادند و از خود گذشتگی کردند، ولی بهزیستی دیوار خود را در مسیر مردم قرار داده، تا الان ببینید که چند نفر در این مسیر تصادف کرده‌اند و چقدر ناهماهنگی و بی‌نظمی‌ ایجاد شده است.
انتهای پیام/