خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پزشک خانواده یکی از پیشرفته‌ترین الگوهای خدمات درمانی است

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 17:06
تبریز-امام جمعه تبریز استقرار پزشک خانواده را یکی از پیشرفته‌ترین الگوهای خدمات درمانی عنوان کرد.
سلامت،بيمه،استان،اداره،پيشگيري،درماني،موضوع،قرارداد،تأكيد،حو ...

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل در دیدار با مدیر کل، معاونان و کارکنان بیمه سلامت استان، ضمن تقدیر از اقدامات این اداره کل و با اشاره به موضوع پزشک خانواده اظهار کرد: حوزه سلامت در تمام دنیا یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوعات است و بزرگ‌ترین بودجه‌ها در تمام کشورها مربوط به بودجه بیمه‌های سلامت هستند.
وی افزود: این جایگاه تا حدی است که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، وعدۀ بیمه سلامت همگانی یکی از برگ‌های برندۀ کاندیداها و ترسیم‌کننده مسیر حرکت بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل همچنین تأکید کرد: نقش اثرات روحی و روانی در سلامت انسان بر هیچ‌کس پوشیده نیست و قدر مسلم تأثیر رفتارهای دوران بارداری در شکل‌گیری شخصیت انسان اثبات شده است و پیشگیری از بیماری‌های جسمی نیز به همین اندازه مهم است.
نماینده ولی فقیه در تبریز، با تأکید بر اهمیت پیشگیری گفت: پیشگیری از اساسی‌ترین موضوعاتی است که تأثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های درمانی دارد و این موضوع باید از ابتدایی‌ترین مراحل و از طریق خانواده‌ها و آموزش و پرورش نهادینه شود.حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل در پایان تأکید کرد: پیشگیری از بیماری‌های جسمی و روحی و روانی حتی می‌تواند پیش از تولد و از رحم مادر آغاز شود تا با اقدامات پیشگیرانه بتوانیم آینده‌سازانی سالم از نظر جسمی و روانی به جامعه تحویل بدهیم.
بر اساس این گزارش، وحید مجیدی، مدیر کل اداره بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد این اداره پرداخت و گفت: در برنامه هفتم توسعه ۵ درصد از بودجه حوزه سلامت به موضوع پیشگیری تعلق گرفته است و بیمه سلامت استان تمام همت خود را برای پرداخت مؤثر به این موضوع به کار خواهد گرفت.
وی با اشاره به لزوم خدمات درمانی عادلانه برای ارتقا کارآیی جامعه اظهار کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار نفر یعنی ۵۲ درصد از جمعیت استان، تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از این تعداد ۸۶ درد از افراد به صورت کاملاً رایگان بیمه می‌شوند.
مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: اداره کل بیمه سلامت استان نزدیک با ۳۵۰۰ پزشک وموسسه تشخیصی ودرمانی طرف قرارداد بوده که بالغ بر ۹۸% پزشکان و مؤسسات فعال استان می‌باشد.
هیچ گونه محدودیتی درعقد قرارداد و همکاری با مراکز درمانی با رعایت ضوابط و مقررات و ارائه مدارک معتبر و لازم وجود ندارد.
دکتر مجیدی با اشاره به این موضوع که رسید به نظام عادلانه خدمات درمانی یکی از اهداف مهم اداره کل بیمه سلامت است، تأکید کرد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون مبلغ ۸,۳۵۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت بیمه شدگان هزینه شده است و تمام سعی خود را می‌کنیم تا با پرداخت به‌موقع حق بیمه به مؤسسات و مراکز طرف قرارداد انگیزه حمایت این مراکز از بیماران را فراهم آوریم.وی خاطرنشان کرد: اداره بیمه سلامت استان در صندوق سایر اقشار تمام توانسته اداراتی چون بنیاد شهید، کمیته امداد، بهزیستی، طلاب حوزه علمیه و دیگر اقشار جامعه را تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دهد.
مجیدی در پایان گفت: در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در حال حاضر با ۸ مرکز درمان ناباروری قرارداد داریم و با شناسایی بیش از ۵ هزار زوج نابارور و پرداخت ۱۰ میلیارد تومان هزینه درمان در سال ۱۴۰۳ سعی داریم در این مسیر گام‌های مثبتی برداریم.