خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مدارس متوسطه تحت پوشش مکمل یاری قرار می‌گیرند

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 18:52
بوشهر- کارشناس مسئول تغذیه شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: برای پیشگیری از کمبود آهن و ویتامین D در گروه‌های سنی پرخطر، کل مدارس متوسطه اول و دوم تحت پوشش مکمل یاری قرار می‌گیرند.
ويتامين،مكمل،آهن،D،مدارس،گناوه،متوالي،استخوان

به گزارش خبرنگار مهر، اسماً حسن‌زاده ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح مکمل یاری آهن و مگا دوز ویتامین دی در شهرستان گناوه بیان داشت: این برنامه باهدف ارتقای سطح سلامت دانش آموزان از طریق مکمل یاری با قرص آهن به صورت هفتگی به مدت ۱۶ هفته متوالی و مکمل ویتامین D به‌صورت ماهیانه ۹ ماه متوالی، در مدارس اجرا می‌شود.
وی افزود: با شروع بازگشایی مدارس بر اساس تعداد دانش آموزان، مکمل درخواست شده و پس‌ازآن به تفکیک در کل مدارس متوسطه پسرانه و دخترانه در سطح شهرستان توزیع می‌شوند.
کارشناس مسئول تغذیه شبکه بهداشت و درمان گناوه با تأکید به فواید ویتامین D اظهار داشت: ویتامین D یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن و از ویتامین‌های محلول در چربی است که کمبود آن می‌تواند منجر به بروز بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، شکستگی‌های استخوان، سرطان روده بزرگ و بیماری‌های عفونی شود.
حسن‌زاده ادامه داد: سردرد، سرگیجه، اشکال در تمرکز، احساس ضعف و خستگی از علائم کمبود آهن است، ویتامین C از عوامل مهم افزایش جذب آهن در بدن است که بعضی از منابع آن مانند انواع مرکبات، سالاد حاوی کاهو، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و انواع کلم است.