خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و همگانی است

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 18:52
قم- امام جمعه قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و همگانی است و تمام سطوح جامعه موظف به رعایت این امر هستند.
نهي،منكر،معروف،الله،جامعه،عليها،فريضه،واجب،معصومه

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر سه شنبه در همایش دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر که در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، اظهار کرد: جلب رضایت خداوند و عمل برای او باید سرلوحه اعمال انسان باشد، چراکه عمل به وظیفه بندگی خود می‌تواند نمود بیشتری داشته باشد.
امام جمعه قم بیان کرد: امروز این واجب فراموش شده یعنی امر به معروف و نهی از منکر نباید به نسیان سپرده شود و این مساله برای هر مسلمانی یک امر واجب است.
تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر همواره مورد بیان و تاکید قرآن کریم بوده است و این دو فریضه و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست و آنچه که مغفول مانده و موجب اختلاف‌نظر می‌شود در مصادیق عینی و تشخیص درست آن است.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: این واجب فراموش در کشورهای غیر اسلامی نیز به عنوان یک ارزش در جامعه خودشان در حال اجرا است.
آیت الله سعیدی اذعان کرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی را حل کند و این نیازمند روشنگری و تفهیم درست است.
امام جمعه قم تصریح کرد: تمرکز و اصرار بی‌جا در یک بخش و غفلت از بخش‌های دیگر این دو فریضه موجب چالش در جامعه شده و اصل امر به معروف و نهی از منکر را به حاشیه می‌کشاند.
تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: اقدامات امر به معروف و نهی از منکر توسط متولیان این امر و عامه مردم باید مرزبندی و برنامه ریزی داشته باشد و در زمان و مکان مناسب اجرا شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مقوله بسیار مهم امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه روشنگری و آگاه بخشی شود تا سطح فهم و توجه جامعه نسبت به این امر بیشتر شود.
آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است که شامل بخش حاکمیت و بخش اجتماعی می‌شود و همگان در سطوح مختلف خود را مقید بر انجام این دو فریضه نمایند.