خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هشدار نارنجی هواشناسی/ باران شیراز و فارس را فرا گرفت

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 19:11
شیراز- مدیرکل هواشناسی فارس با اعلام هشدار نارنجی نسبت به بارش باران، وزش باد شدید و بروز رعد و برق در شیراز و دیگر مناطق فارس از شامگاه سه شنبه ۱ آبان تا پنجشنبه ۳ آبان هشدار داد.
بارشي،سامانه،آبان،استان،آب،كوار،زرقان،ارسنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان فارس، سید قاسم حسینی گفت: سامانه بارشی برای شامگاه سه شنبه یک آبان و چهارشنبه ۲ آبان در مناطق مرکزی، غربی و شمال غرب استان به ویژه شهرستان‌های شیراز، سپیدان، رستم، نورآباد ممسنی، زرقان، ارسنجان، سرچهان، کوار، فیروزآباد، کازرون و کوه چنار پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: این سامانه بارشی برای پنجشنبه ۳ آبان در استان به ویژه مناطق مرکزی، غربی، شمالی و شهرستان‌های شیراز، زرقان، مرودشت، ارسنجان، کازرون، کوه چنار، فیروزآباد، فراشبند، خرامه، سروستان، کوار، خفر، فسا، استهبان، سپیدان، و نور آباد ممسنی فعال است.
مدیر کل هواشناسی فارس افزود: با وجود این سامانه بارشی اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، برخورد صاعقه و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.
حسینی تصریح کرد: عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب راها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.