خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رسانه عبری زبان: تبعات سه گانه فریب سامانه پدافندی اسرائیل

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 19:12
یک رسانه عبری زبان در گزارش مفصلی به جزئیات ورود حزب الله به فاز جدیدی از عملیات ضد اسرائیلی پرداخت و تبعات سه گانه اشباع سامانه های پدافندی اسرائیل را بر شمرد.
حزب،الله،اسرائيل،سرنشين،شليك،هواپيماي،نوشت،نظامي،شكل،رهگير،ع ...

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت در گزارشی به جزئیات توسعه پلکانی حملات حزب الله علیه اسرائیل پرداخت و نوشت: پایگاه اطلاع رسانی لبنانی نور، که از جمله رسانه‌های نزدیک به حزب الله است، ظهر جمعه اعلام کرد، حزب الله به زودی وارد فاز جدید و پیشرفته تری از جنگ با اسرائیل خواهد شد.
این رسانه صهیونیستی نوشت: ظاهرا این تحول در ساعات پایان شامگاه و به ویژه صبح روز شنبه اتفاق افتاد و با شیک هواپیمای بدون سرنشین به سوی اقامتگاه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در قیصریه عینیت پیدا کرد تا ما به شکل کامل تری از قصد آنها از توسعه جنگ مطلع شویم.
«رون به یشای»، خبرنگار مسایل نظامی این رسانه در ادامه نوشت: حزب الله در حال حاضر بیش از یک هزار فروند هواپیمای بدون سرنشین مهاجم در اختیار دارد که می‌تواند از آنها به شکل گسترده‌ای استفاده و ضربات خود را به اهداف مختلف اسرائیل وارد کند که مهمترین آنها اهداف نظامی و تأسیسات رسمی در اسرائیل است، در حالی که طی 24 ساعت گذشته ما بخشی از توان موشکی و قدرت آتش حزب الله را هم به عینه دیدیم.
به اعتراف این کارشناس نظامی اسرائیلی: ما این روزها هم در کمیت و هم در کیفیت و دقت شاهد ظرفیت‌های بالای حزب الله بودیم و نتایج فاجعه بار آن در کریوت و عکا کاملا قابل مشاهده است و منجر به کشته شدن دست کم یک نفر و زخمی‌شدن تعداد زیاد دیگری شد.
فاز جدید یا روش جدیدی که حزب الله قصد آزمایش آن را دارد، امر جدیدی نیست.
حزب الله تلاش می‌کند با شلیک حجم زیادی از موشک‌های کوتاه برد و هواپیماهای بدون سرنشین، سامانه پدافند و رهگیری اسرائیل را دچار سردرگمی کرده و به شکل ویژه‌ای گنبد آهنین را فلج کند.
در همین حال علاوه بر موشک‌ها و پهپادها سقوط ترکش‌های موشک‌های رهگیر نیز مشکلات مضاعفی را برای مناطق تحت پوشش ایجاد می‌کند.
امروز حزب الله از مثلث موشک‌ها، پهپادها و ترکش موشک‌های رهگیر برای مورد اصابت قرار دادن مناطق مورد هدف قرار گرفته، استفاده می‌کند.
در این بین حجم و شدت حملات نکته بسیار حایز اهمیتی محسوب می‌شود.
در واقع تعداد موشک‌ها و پهپادهای شلیک شد نکته اصلی و مهمی است که حزب الله در حال حاضر آن را به کار گرفته است.
حزب الله معمولا اقدام به شلیک تعداد زیادی موشک به یک منطقه نسبتا محدود می‌کند، در حالی که همزمان با آن هواپیمای بدون سرنشین نیز از همه طرف برای درگیر شدن و برهم زدن عملکرد سامانه‌ها وارد عمل می‌شوند.
انتهای پیام/