خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مسئولان لاهیجان از محصولات فرهنگی حمایت نمی‌کنند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 20:53
مسئول جبهه فرهنگی ضحی لاهیجان با اشاره به اینکه این گروه از مرداد 1401 تاکنون 13 سرود تهیه کرده است، گفت: هنر از جمله سرود با محتوای مناسب یکی از ابزارهای موثر انتقال فرهنگ است، حال آنکه نهادهای متولی لاهیجان کمک چندانی به این جبهه فرهنگی نمی کنند.
فرهنگي،گروه،ضحي،لاهيجان،سرود،كارهاي،هنر،توليد،عباسي،شهرستان، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لاهیجان؛ سید ایمان عباسی؛ مسئول جبهه فرهنگی ضحی لاهیجان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این گروه فعالیت فرهنگی خود را از سال 1401 در سطح شهرستان لاهیجان آغاز کرد، گفت: هنر سرود مقبول جامعه است که توانستیم با ابزار هنر، جمعی را به سمت خودمان برای انجام کارهای فرهنگی سوق دهیم.
وی با اشاره به اینکه گروه فرهنگی ضحی از مرداد 1401 با هفتاد و دو نفر از بچه‌های دهه نودی کار خود را به طور رسمی شروع کرد، افزود: این گروه از همه اقشار دعوت کرد که فرزندان خود را در این گروه ثبت نام کنند و عقیده ما بر این بود تولید یک سرود با مضمون ویژه می‌تواند اندازه چندین واحد درسی هم تاثیرگذار باشد.
مسئول فرهنگی ضحی لاهیجان با تاکید بر سه نمونه نظم در اجرا، آهنگ و شعر بیان کرد: همه این فعالیت‌ها به رسانه بستگی دارد که باید از طریق رسانه اوج بگیرد و هدف ما صرف خواندن سرود نبود بلکه تشکیل یک حرکت فرهنگی در سطح شهرستان بود.
عباسی با بیان اینکه تاکنون 13 اثر تولید شده و برای هر اثر بین سی تا چهل میلیون تومان هزینه شده است، افزود: هنر یکی از ابزارهای انتقال فرهنگ است ولی متاسفانه نهادهای متولی فرهنگی شهرستان لاهیجان بعضی اوقات کمکی نکردند و از این بابت گله‌مند هستیم.
وی با بیان اینکه نخستین کار گروه فرهنگی ضحی با عنوان (ممنونم آقا) تهیه و در عراق نیز نسخه عربی تولید شد و در جشنواره سرودهای عربی در شهر بصره رتبه اول را کسب کرد، گفت: فرزندان وطن، عمو قاسم، الوعده وفا، ساعت هشت، بهترین بابا آمیخته‌ای از هنر و نمایش، حرم رقیه، آه غزه، هم عهدی، سید ابراهیم و اخیرا نیز سرود طیرا ابابیل از دیگر کارهای این گروه فرهنگی بوده که در دو سه سال گذشته تولید شده است.
به گفته مسئول فرهنگی ضحی لاهیجان، رتبه اول در جشنواره‌های بین المللی سردار دل ها، بخش نماهنگ جشنواره عمار، مقاومت فانوس، رهاورد سرزمین نور، گوهر فاطمی و غیره بخشی از عناوین کسب شده گروه فرهنگی ضحی در مدت کوتاه فعالیت فرهنگی اش است.
عباسی با انتقاد از اینکه تولیدات فرهنگی در مسیر انقلاب کمتر نشر داده می‌شود، افزود: نهادهای متولی کارهای فرهنگی که باید دغدغه داشته باشند این کارها را در اولویت قرار نمی‌دهند و حتی صداوسیمای مرکز گیلان نیز کارهای جبهه فرهنگی ضحی را پخش نمی‌کند و واقعا هم دلیل این کار مشخص نیست.
وی با بیان اینکه گروه سرود ضحی با پانصد نفر مکانی برای استقرار ندارد که البته قبلا اداره اوقاف مساعدتی در این خصوص داشته که با تغییر رییس اداره این مهم مغفول مانده است، تصریح کرد: در دی ماه سال جاری این گروه فرهنگی در برنامه حسینیه معلا حضور پیدا خواهد کرد که برای ایاب و ذهاب و نقل و انتقال نیاز به امکانات دارد که امیدواریم مسئولان مربوطه در این خصوص مساعدت لازم را داشته باشند تا بار دیگر پرچم لاهیجان و استان گیلان بالا برده شود.
انتهای پیام/