خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز طرح «هر مسجد یک هیئت صلح» در مسجد امام حسین (ع) کرمان

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 21:12
طرح "هر مسجد یک هیئت صلح" در مسجد امام حسین(ع) کرمان افتتاح شد تا از این پس اختلافات صورت گرفته در محلات با کمترین دعوا، کشمکش و پرونده قضایی در همان محل به صلح و سازی ختم شود.
صلح،طرح،مسجد،هيئت،كرمان،مساجد،امام،استان،اجراي،راستاي،اختلاف ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام هادی صادقی امشب در آیین طرح "هر مسجد یک هیئت صلح" که در مسجد امام حسین(ع) کرمان، با حضور معاون قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس کل دادگستری استان کرمان برگزار شد، گفت: محور کار هیئت‌های صلح این است که اجازه ندهند در مسجد و در محله اختلافات گسترش پیدا کنند و با بروز کوچکترین اختلافی در راستای ایجاد صلح و سازش اقدام کنند.
نتیجه این اقدامات این است که آن محله کمترین دعوا، کشمکش و پرونده قضایی را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه محبت باید از خدا تا همه مومنین تسری پیدا کند، افزود: تشکیل هیئت صلح در مساجد به معنای آن است که این افراد تلاش می‌کنند محبتی که اساس ایمان است را در بین مومنین زیاد کنند؛ طرح هر مسجد یک هیئت صلح، بر محور صلح مهدوی شکل گرفته است تا جامعه و مسجد امام حسین (ع) پسند ایجاد کنند و رحماء بینهم را قوی کند.
رئیس مرکز حل اختلاف کشور، گفت: صلح یار، امام جماعت، ریش سفید، کاسب و هر فردی که در قالب هیئت صلح خدمت می‌کند باید بداند که یکی از بزرگ‌ترین خدمات را به تقویت ایمان خود و تقویت ایمان همنوعان خود کرده است که موجب رضایت و خشنودی اهل‌بیت (ع) نیز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی هیئت صلح در مساجد، کار ارزشمندی است و همه باید کمک کنند تا این طرح توسعه یابد، عنوان کرد: همه باید اراده کنند تا به‌خاطر خدا و رضایت اهل‌بیت (ع) صلح یار باشند و با مشاهده هرگونه اختلاف، برای رفع اختلافات اقدام کنند.
صادقی عنوان کرد: هیئت‌های صلح در مساجد باید به پایگاه رسیدگی اجتماعی و حل مشکلات مردم تبدیل شود و همیاری اجتماعی در راستای اجرای این طرح توسعه یابد و همچنین به کمک جنگ‌زدگان و اهالی جبهه مقاومت نیز بشتابد.
حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در آیین با بیان اینکه این طرح زمانی موفق می‌شود که همه مساجد رسالت و سهم خود را در راستای اجرای آن ایفا کنند،گفت: به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح همه مساجد باید کنار هم قرار بگیرند تا حس شیرین خدمت، همراه و همگام کردن مردم و کمک به مردم در قالب یک شبکه منسجم و تحت فرماندهی واحد محقق شود.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: طرح هر مسجد یک هیئت صلح می‌تواند اختلافات را کاهش داده و به معیشت افرادی که گرفتار هستند نیز کمک کند.
حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی؛ معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: سوال این بود که آیا با وجود فسق، فجور، خیانت و زشت کاری‌ها در جامعه، می‌توان جامعه‌ای در تراز آمدن امام عصر (عج) محقق کرد و طرح‌ها و بررسی‌های زیادی را انجام داده‌ایم اما دیدیم با اجرای هر طرح، ضد طرح‌هایی از سوی دشمن در شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود.
وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح 1200 نفر از صلح یاران، در قالب 14 گروه در مساجد ساماندهی می‌شوند، اعضای این گروه افراد هم‌فکر خود را تا شعاع سه کیلومتری مسجد شناسایی می‌کنند و روز به روز بر تعداد اعضای این گروه‌ها افزایش می یابد.
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه در قالب طرح هر مسجد یک هیئت صلح، کارهای اجتماعی مردم به دست مردم حل می‌شود، تصریح کرد: این طرح هزینه‌ای برای نظام ندارد و موجب آشتی بیشتر مردم با نظام می‌شود و نهایت امید ما این است که این طرح بتواند جامعه را برای آمدن امام زمان عج آماده کند.
انتهای پیام/511/