خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هوای آذربایجان غربی اواخر هفته برفی می شود

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 22:12
ارومیه- رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: اواخر هفته جاری هوای استان برفی می شود.
برودت،بارش،برف،هوا،صابري،گرفتگي،باران،همراه،توجه

مهدی صابری در گفت و گو با خبرنگار مهر با هشدار نارنجی بارش باران و برف و برودت هوا در آذربایجان غربی، اظهار کرد: اواخر هفته جاری شاهد بارش باران و برف، رعد و برق همراه با تندباد لحظه‌ای، مه گرفتگی و سرمازدگی خواهیم بود.
وی ادامه داد: با توجه به برودت هوا و تقویت سامانه بارشی، وضعیت جوی استان همراه با بارش متناوب باران و رعد و برق (در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف) همراه با وزش باد و تداوم برودت هوا پیش بینی می‌شود.
صابری گفت: این مخاطره از اواخر وقت دوشنبه آغاز شده و تا پنجشنبه در کلیه نقاط بویژه مناطق مرکزی استان ادامه خواهد داشت.
وی گفت: در اثر این مخاطره احتمال آب گرفتگی معابر- سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها-یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی وجود دارد.
صابری یادآور شد: آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده‌ای بویژه گردنه‌های برف گیر و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی، تنظیم دما و رطوبت در گلخانه‌ها، سالن‌های پرورش قارچ، مرغداری‌ها و استخرهای پرورش ماهی، مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی و بازبینی کارکرد صحیح تجهیزات گرمایشی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی با توجه به برودت هوا ضروری است.