خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پاسخ وزیر ارشاد به انتخاب معاون هنری و دبیر جشنواره فجر

تسنیم | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 22:13
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ که برای بازدید از جشنواره فیلم کوتاه تهران به پردیس ملت آمده بود، درباره دلیل طولانی شدن انتصابات در وزارتخانه خود توضیح داد.
سينماي،پاسخ،ايران،استعلامات،معاونين،صالحي،بازديد،مديران،عرضه ...

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه امروز به پردیس ملت آمد و از روند برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران بازدید کرد.‌ او در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.
صالحی حضور پرشمار فیلم‌هایی از سینمای سراسر دنیا در جشنواره فیلم کوتاه تهران را اتفاق مثبتی ارزیابی کرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره حضور برخی فیلم‌های زیرزمینی در جشنواره‌های خارجی به عنوان نماینده سینمای ایران و عرضه قاچاق آنها گفت: نمی‌خواهم حرف غیر کارشناسی بزنم اما سینمای ایران باید هویتی یکپارچه داشته باشد.
فیلم‌های ما نباید با پرچم‌ها و ساحت‌های مختلف عرضه شود؛ سینمای ایران باید شناسنامه داشته باشد.
بنابراین باید تلاش کرد آنچه از ایران عرضه می‌شود زیر لوای یک هویت باشد.
وزیر فرهنگ به سوالی درباره دبیر جشنواره فیلم فجر پاسخ داد و گفت: اجازه دهید کمی زمان بگذرد و آقای فریدزاده مستقر شوند و تصمیم لازم در این موضوع را بگیرند.
شهریورماه که به وزارتخانه آمدم، وضعیت جاری را بررسی و با حدود 40-50 نفر از مدیران و معاونین دوره قبل گفتگو کردیم‌.
از میانه شهریورماه وارد بررسی تغییرات و انتصابات شدیم.
با تجربه‌ای که از گذشته داشتم احساس کردم بهتر است که در گام نخست معاونین و مدیران حوزه ستادی را چینش کنیم؛ بر همین اساس چند معاون ستادی انتخاب شدند و سپس مدیران تخصصی را منتصب کردیم؛ قول دادن بودم که تا انتهای مهر این مسئله تعیین تکلیف می‌شود اما استعلامات برای مشاغل حساس روند استعلام طولانی‌ دارد و این روند با افزایش استعلامات طولانی‌تر هم شده‌ است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، تراکم استعلام‌ها نیز بالا بوده و شرایط کشور هم از نظر منطقه‌ای در وضعیت خاصی است و باید به مسئولان مربوط حق داد.
خوشبختانه تا به امروز معاونین مختلفی در وزارت ارشاد انتخاب شدند، چند مجموعه دیگری هم که باقی مانده، از جمله معاون هنری از ناحیه ما معرفی شده‌اند، اما منتظر پاسخ استعلامات هستیم.
با این حال، من بابت این موضوع باید عذرخواهی کنم.
براساس این گزارش، رائد فرید زاده رییس سازمان سینمایی نیز در این بازدید صالحی را همراهی می‌کرد.
انتهای پیام/