خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نخبگان برای حل مشکلات به کمک مسئولان یزد بیایند

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 22:30
یزد- استاندار یزد گفت: استان یزد با چالش‌هایی مواجه است بنابراین از نخبگان و صاحب‌نظران درخواست دارم تا برای حل این چالش‌ها مشارکت داشته و به کمک ما بیایند.
استان،نخبگان،يزد،چالش،استاندار،نفر،حوزه،مشكلات،عنوان،ادامه،ت ...

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بابایی سه‌شنبه شب در نخستین نشست استاندار با اقشار و در جمع هیئت های اندیشه‌ورز نخبگان استان یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در این استان با چالش بزرگی به نام ناترازی در همه حوزه ها مواجه هستیم و بخش عمده این مشکلات اینکه در زمینه اشتغال به قدری در برخی از حوزه ها تورم ایجاد شده که از بهداشت و سلامت مردم زده شده تا اشتغال برای غیر بومی ها و اتباع ایجاد شود.
وی ادامه داد: ۴۱ درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی استان یزد افراد غیربومی هستند و برای اشتغال تحصیل کردگان استان کاری نشده و از یکطرف مهاجرت نخبگان وتحصیل کردگان یزدی به خارج استان و از طرف دیگر مهاجرت و ورود نیروی کار از استان های دیگر به یزد هستیم.
استاندار یزد گفت: فعالیت دانش بنیان در این استان کم بوده و برای توسعه صنعتی که بتواند تحصیل کردگان را شاغل کرده و از تخصص آنها استفاده کند، کاری نشده و در برخی زمینه ها در حد بحران رسیده است.
بابایی ادامه داد: نگران هستیم و از نخبگان استان درخواست دارم تا برای حل چالش ها و مشکلات استان برای کمک به ما در دولت وفاق ملی گام بردارید و ایده های نخبگان باعث می شود مسیر و راه باز شود.
وی اظهار داشت: بر اساس توصیه قرآنی که به سراغ اهل علم بروید، لذا ما در اولین نشست اقشار به شما نخبگان رجوع کرده ایم تا کمک بگیریم و برای حل مشکلات استان همکاری کنیم.
یزد جزو اولین‌ها در حوزه نخبگی
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد نیز در این نشست گفت: اولین نشست استاندار یزد در دولت پزشکیان که با اقشار برگزار می شود با نخبگان است چون نخبگان به عنوان تاثیرگزارترین افراد در روند توسعه استان هستند.
محمدعلی شاه‌حسینی افزود: استان یزد در بسیاری از مولفه‌ها جزو بهترین‌های کشور است و همیشه این استان در حوزه نخبگی جزو اولین ها بوده است.
وی ادامه داد: برای حل مشکلات و چالش های استان نیازمند حضور موثر نخبگان هستیم و مهم ترین چالش استان آب است که از هر یزدی سئوال کنید کم آبی را به عنوان بزرگترین چالش استان عنوان می کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد گفت: ناترازی در حوزه های برق و انرژی و اتباع نیز برخی از مشکلاتی است که همواره مورد مطالبه مردم بوده است.
رئیس بنیاد نخبگان استان یزد نیز دراین نشست گفت: این نهاد تلاش می کند تا منابع انسانی در سطحی از آمادگی باشند تا برای حل چالش ها حرکت شده و ساماندهی نخبگان در رشته های مختلف اقدام شود.
۳ هزار نفر عضو بنیاد نخبگان یزد هستند
حسین صالحی وزیری افزود: در استان نخبه خیز یزد، دفتر نخبگان به عنوان اولین استان تشکیل شد و نزدیک به سه هزار نفر عضو این نهاد هستند همچنین ۷۰۰ نفر در طرح‌های مختلف مشارکت داشته اند.
وی ادامه داد: هسته های استاد محور علمی ،فرهنگی نیز تشکیل شده و در حال فعالیت است و برای هر بخش ۱۰ نفر از نخبگان تحت پوشش قرار گرفته اند.
رییس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: ۲۵۰ نفر از نخبگان استان از تسهیلات مختلف استفاده کرده اند و ۱۲ هیئت اندیشه ورز نیز در این استان تشکیل شده است.
ولی الله فاطمی اردکانی مشاور دانش بنیان استاندار یزد نیز در این نشست گفت:همه باید پای کار بیایند و به خصوص صاحبان صنایع و باید اول دردها و مشکلات را عنوان کنند تا برای حل چالش اقدام شود چون نخبگان ایده و توان دارند اما باید مسیر اجرا برای نخبگان باز شود .
در این نشست که نزدیک به سه ساعت طول کشید ۲۸ نفر از نمایندگان هیئت های اندیشه ورز و تشکل های نخبگان استان یزد پیشنهادات و درخواست های خود را مطرح کردند.