خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پرورش ماهیان زینتی اقدامی برای کسب درآمد پایدار در لرستان

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 22:41
خرم‌آباد - رئیس کارگروه ماهیان زینتی اداره کل شیلات لرستان تأکید کرد: پرورش ماهیان زینتی اقدامی برای کسب درآمد پایدار در این استان خواهد بود.
ماهيان،زينتي،پرورش،تكثير،فعاليت،زمينه،كارگروه،موردتوجه

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبری در حاشیه برگزاری دوره آموزشی دوروزه برای متقاضیان و کارشناسان پرورش ماهیان زینتی در سالن جهاد کشاورزی پل‌دختر، اظهار داشت: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی به‌عنوان یک فعالیت مهم در عرصه‌های آبزی‌پروری، اهمیت ویژه‌ای در جوانه‌زنی صنعت آبزی‌پروری و نیز به‌عنوان یک نمایشگاه زیبایی در تجمعات آبزیان دارد.
وی افزود: این فعالیت به دلیل مزایای متعدد خود، نقش کلیدی در رشد صنعت آبزی‌پروری را ایفا می‌کند.
رئیس کارگروه ماهیان زینتی اداره کل شیلات لرستان با اشاره به اینکه در جنبه‌های اقتصادی، تکثیر ماهیان زینتی به‌عنوان یک زمینه پربازده در تجارت و صادرات ماهیان استفاده می‌شود، گفت: تولید و فروش ماهیان زینتی، یک منبع درآمد پایدار و سودآور برای آبزی‌پروری فراهم می‌کند و باعث ایجاد اشتغال در زمینه آبزی‌پروری می‌شود.
اکبری، گفت: افزایش تقاضا برای ماهیان زینتی می‌تواند باعث توسعه تکنولوژی‌های نوین در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان شود.
وی با اشاره به اینکه تکثیر ماهیان زینتی به‌عنوان یک فعالیت محیطی نیز موردتوجه قرار می‌گیرد، گفت: ماهیان زینتی اغلب به‌عنوان گونه‌های آبزی مستعد زیست‌پذیری در شرایط محیطی مختلف شناخته می‌شوند و باعث حفظ تنوع زیستی در مناطق مختلف آبی و حفاظت از گونه‌های مهم و نادر در زیستگاه‌های آبی می‌شود.
رئیس کارگروه ماهیان زینتی اداره کل شیلات لرستان هدف اصلی از تشکیل کلاس پرورش ماهیان زینتی را ایجاد انگیزه در زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار عنوان کرد و گفت: پرورش ماهیان زینتی به‌عنوان یک شغل با درآمدزایی قابل‌توجه در محیط خانه و کمک به معیشت خانوار موردتوجه قرار گیرد.