خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی کشاورزی در خرم‌آباد

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 01 آبان 1403 - 22:52
خرم‌آباد - مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد از رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان خبر داد.
اراضي،كشاورزي،كاربري،جهاد،شهرستان،قانون،كمالوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب نامداری در سخنانی، اظهار داشت: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای دستور مقام قضائی و قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، شش مورد اجرای احکام تغییر کاربری غیرمجاز و ۴۰ مورد در قالب تبصره دو ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی مناطق «رباط» و «کمالوند» شهرستان خرم‌آباد با حضور مدیر جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، معاون امور اراضی استان، رئیس اداره و پرسنل یگان حفاظت امور اراضی شهرستان، عوامل نیروی انتظامی و سایر عوامل مرتبط قلع‌وقمع شد.
وی تصریح کرد: با قلع‌وقمع این تغییر کاربری‌های غیرمجاز ۱۳ هکتار از اراضی کشاورزی در مناطق «رباط» و «کمالوند» این شهرستان به حالت اولیه و به چرخه تولید بازگشت.
مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت‌وساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع‌وقمع بناهای احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.
نامداری، گفت: فعالیت اکیپ‌های گشت تغییر کاربری اراضی کشاورزی این مدیریت همچنان به‌صورت روزانه و مستمر ادامه دارد، ساخت‌وساز در زمین‌های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می‌کند و بهتر است مردم از خردکردن و قطعه‌بندی اراضی زراعی و تبدیل آن خانه‌باغ بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند.