خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ورود سامانه جدید بارش‌ برف به کشور از روز پنجشنبه

مهر | اقتصادی | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 09:50
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از فردا (۳ آبان) کاهش محسوس دما در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.
وزش،باد،مركز،ابري،شرق،رعدوبرق،رگبار،دماي

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بارش‌ها در اکثر نقاط کشور تا پایان هفته تداوم دارد، گفت: امروز (چهارشنبه، ۲ آبان) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و مناطقی از البرز، تهران، غرب سمنان، نیمه شمالی فارس، نیمه شمالی کرمان، بوشهر، یزد، اصفهان و خراسان جنوبی و فردا (پنجشنبه، ۳ آبان) در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: روز جمعه (۴ آبان) در شمال شرق، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و بخش‌هایی از استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، جنوب، شرق و شنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب غرب رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه در بخش‌هایی از مرکز و جمعه در مناطقی از مرکز شرق و شمال شرق کشور در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
همچنین دمای هوا در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.
وی در پایان گفت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری و وزش باد گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای ۱۱ و ۱۸ درجه سانتیگراد و فردا قسمتی ابری تا نیمه ابری و وزش باد گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۹ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.