خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بازار داغ منونویسی؛ میلیونی پول بده برایت منو بنویسم

اعتماد | همه | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 11:02
بازار مدرسان منو نویسی هم که آگهی‌های تبلیغاتی‌شان در فضای مجازی و محیط‌های عمومی بسیار دیده می‌شود با دریافت شهریه‌های 5تا 50میلیون تومانی حسابی داغ و تنوری ا‌ست.
منو،نويسي،مدرسان،عبارات،كافه،تخصص

کد خبر: 680773 | ۱۴۰۳/۰۸/۰۲ ۱۰:۰۰:۱۶
بازار مدرسان منو نویسی هم که آگهی‌های تبلیغاتی‌شان در فضای مجازی و محیط‌های عمومی بسیار دیده می‌شود با دریافت شهریه‌های 5تا 50میلیون تومانی حسابی داغ و تنوری ا‌ست.
برخی از آنها که تخصص و تجربه در چنته دارند عبارات تبلیغاتی‌شان به واقعیت نزدیک‌تر است: «منو نویسی بر مبنای محصولات شناسنامه‌دار و صحت‌سنجی شده.»
به گزارش همشهری، در مقابل‌شان، مدرسان دیگری صف کشیده‌اند با چنین عبارات تبلیغاتی‌ای: «مهندس منوهای لاکچری کافه و رستوران شو»، «آموزش منو‌نویسی به شرط مشتری» یا «آموزش منو نویسی به سبک ویکتوریایی، استوایی، عاشقانه و فانتزی ویژه کافه، کافه‌ون و کافه‌کتاب».
محمود، علاوه بر سال‌های دم‌آوری و رست انواع قهوه، کاپینگ و میکسولوژی و البته گذراندن دوره‌های آموزشی از باریستایی تا بارتندری و آشپزی فینگرفودهای رستورانی و پارتی، مدرک منو نویسی بین‌المللی خود را نیز به‌تازگی قاب گرفته است: «شغل و تخصص تقریبا نوپایی است.
اگر بخواهیم حرفه‌ای آن را دنبال کنیم شاید کمی گران تمام شود، ولی بعدش که زرنگی کنیم و به‌کار بیفتیم با نوشتن هر منو چندین برابر آن هزینه‌های گران که صرف کرده‌ایم، جبران می‌شود؛ مثلا منوهایی می‌نویسیم هر کدام با چندین و چند ده میلیون تومان.»‌