خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تلگراف: شهرک‌نشینان خواهان پایان جنگ هستند

مهر | بین‌الملل | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 13:37
روزنامه‌های بین المللی از افزایش خواسته‌ها برای توقف جنگ غزه، پس از کشته شدن یک فرمانده ارشد نظامی ارتش اسرائیل در نبردهای شمال این باریکه خبر دادند.
صهيونيستي،روزنامه،رژيم،غزه،حملات،ارتش،نظامي،هدف،اشاره،آمريكا ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه‌های بین المللی در گزارش‌هایی به پیامدهای کشته شدن احسان دقسه، فرمانده نظامی صهیونیستی در نوار غزه و در پی آن سوالاتی که در مورد ادامه جنگ مطرح شده است، پرداخته‌اند.
روزنامه «تلگراف» انگلیس در مقاله‌ای اشاره کرده که کشته شدن فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی خواسته‌های گسترده‌ای را از سوی بخشی از شهرک‌نشینان صهیونیست برای پایان دادن به جنگ در غزه تشدید کرده و سوالاتی درباره تعلل کابینه در خاتمه دادن به آن را مطرح کرده است.
نویسنده این مقاله توضیح داده که با وجود اظهارات مکرر ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) دیگر به عنوان یک نیروی نظامی وجود ندارد، واقعیت نشان می‌دهد که این گروه همچنان با «کانون‌های مقاومت» خود قادر به جنگیدن است.
در ارتباط با لبنان، روزنامه «فایننشال تایمز» به حملات اخیر رژیم صهیونیستی که نهادهای مالی مرتبط با حزب‌الله را هدف قرار داده، پرداخته است.
این روزنامه به نقل از یک مقام صهیونیست نوشته است که این حملات «نظام اقتصادی و مراکز حزب‌الله» را هدف قرار می‌دهد، اما اشاره کرده است که این حملات نگرانی‌های لبنان از گسترش اهداف رژیم صهیونیستی به خارج از زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله را تأیید می‌کند.
در تحلیلی از روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا آمده است که تشکیل کشور فلسطین بیش از هر زمان دیگری دور از دسترس به نظر می‌رسد.
این مقاله افزود، با اینکه همچنان راه‌حل دو دولتی هدف آمریکا و غرب است، اما رشد سریع شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری و حملات گسترده به غزه، این احتمال را دورتر می‌کند.
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز به انکار جابجایی عمدی فلسطینیان از شمال غزه از سوی مقامات تل آویو پرداخته است.
این روزنامه اشاره کرده که کشورهای غربی با دیده تردید به این توضیحات اسرائیل نگاه می‌کنند.
این روزنامه همچنین افزود که مخالفت رژیم صهیونیستی با ورود کمک‌های بشردوستانه، نگرانی این کشورها را درباره جابجایی اجباری ساکنان افزایش داده است، اقدامی که در سطح جهانی به عنوان تلاشی برای قحطی‌زدگی و اجبار ساکنان به مهاجرت به جنوب تفسیر شده است.
روزنامه «جروزالم پست» نیز در تحلیلی به شکست پروژه اسکله دریایی غزه پرداخته و از آمریکا خواسته است که سیاست‌های مربوط به قایق‌های نیروی دریایی خود را بازبینی کند.
این روزنامه صهیونیستی توضیح داده است که قایق‌های کنونی امسال با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، در حالی که سیاست ارتش رژیم صهیونیستی حداقل ۹۰ درصد توان عملیاتی را می‌طلبد.