خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

همایش بیستمین سالگرد تأسیس انجمن روانشناسی اسلامی برگزار می‌شود

مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 13:43
همایش بزرگ روانشناسی اسلامی روز شنبه پنجم آبان از ساعت ۸ تا ۱۲ به صورت «حضوری و برخط» با سخنرانی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه کشور برگزار می شود.
روانشناسي،علمي،اسلامي،همايش،قم،انجمن،حوزه،بيستمين،علميه،سالگ ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد مهدی عباسی آغوی، دبیر علمی همایش بیستمین سالگرد تأسیس انجمن روانشناسی اسلامی گفت: یکی از برکات حوزه علمیه قم راه اندازی انجمن‌های علمی بود، به طوری که راه‌اندازی انجمن‌های علمی می‌تواند جهشی در جهت‌دهی‌ها، راهبردها و تعیین استراتژی‌های اصلی داشته باشد؛ به‌دنبال این فکر نیز انجمن‌های متعددی به‌وجود آمد.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: انجمن علمی روانشناسی اسلامی در سال ۱۳۸۰ به همت جمعی از اساتید فرهیخته حوزه علمیه قم که بعضاً دارای تحصیلات دانشگاهی نیز بودند راه اندازی شد و امروز بعد از گذشت دو دهه از فعالیت‌های این انجمن علمی، شاهد برگزاری همایش بزرگ روانشناسی اسلامی افق پیش‌رو و گرامیداشت بیستمین سالگرد تأسیس این انجمن خواهیم بود.
حجت‌الاسلام عباسی آغوی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و ادامه داد: هم اندیشی و آشنایی چهره‌های علمی دانش روانشناسی اسلامی، معرفی تراث روانشناسی اسلامی و ارائه آنچه طی سال‌های اخیر جمع‌آوری شده است به جامعه علمی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای روانشناسی اسلامی مراکز و مؤسسات حوزوی و آموزش عالی استان، ارائه گزارش کار ۱۶ مرکز همکار در برپایی این همایش و نمایشگاه، هم افزایی در مسیر مکتب روانشناسی اسلامی و… از جمله اهداف برگزاری بیستمین همایش سالگرد تأسیس می‌باشد.
وی بیان کرد: این همایش روز شنبه پنجم آبان از ساعت ۸ تا ۱۲ به صورت «حضوری و برخط» با سخنرانی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله سیدمحمد غروی مدیر گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکتر علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره همراه با رونمایی از سند چشم‌انداز روانشناسی اسلامی برگزار می‌شود.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروز به برکت حوزه علمیه قم و مراکز و مؤسسات علمی، آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی حوزوی و دانشگاهی که در استان فعال هستند، قم از برجسته‌ترین و مهمترین قطب‌های روانشناسی کشور است به طوری که امروز جامعه علمی کشور قم را قطب روانشناسی اسلامی می‌داند.
یادآورمی‌شود، آئین گرامیداشت بیستمین سالگرد تأسیس انجمن علمی روانشناسی اسلامی قرار بود ۳۱ اردیبهشت سال جاری برگزار شود که با شهادت سیدالشهدای خدمت به تاریخ شنبه ۵ آبان‌ماه موکول شد.