خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تغییر حزب نامزد سابق ریاست‌جمهوری آمریکا به نفع ترامپ

مشرق | بین‌الملل | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 13:43
تولسی گابارد، عضو سابق حزب دموکرات آمریکا سه‌شنبه در تجمع انتخاباتی ترامپ به جمهوری‌خواهان ملحق شد.
حزب،انتخابات،نامزد،دموكرات،آمريكا

به گزارش مشرق، تولسی گابارد، نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری و رقیب جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در انتخابات ۲۰۲۰ به جمهوری‌خواهان پیوست.
به گزارش پایگاه هیل، گابارد سه‌شنبه با حضور در تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا ضمن حمایت از او در کارزار ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به طور رسمی عضویت خود به جمهوری‌خواهان را اعلام کرد.
وی در این باره گفت: «به خاطر علاقه من به کشورمان و به ویژه به خاطر رهبری‌ای که رئیس‌جمهور ترامپ برای دگرگونی حزب جمهوری‌خواه و بازگشت آن به حزب مردم و حزب صلح به ارمغان آورد، من مفتخرم که امروز و در اینجا با شما می‌ایستم و اعلام می‌کنم که من به حزب جمهوری‌خواه می‌پیوندم.»
وی پیش از این و در ماه اوت مخالفت خود با نامزد حزب دموکرات را اعلام و از ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ حمایت کرد.
گابارد نظامی سابق آمریکا و نماینده هاوائی در پارلمان این کشور است که دو سال پس از رقابت با جو بایدن بر سر نامزدی حزب دموکرات، از این حزب کناره‌گیری کرد و به عنوان سیاستمدار مستقل به فعالیت خود ادامه داد.
انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا کمتر از سه هفته دیگر برگزار خواهد شد و دو نامزد اصلی انتخابات برای رهبری این کشور در چهار سال آینده رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند.