خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سریال‌های جایگزین «هشت پا» و «تانک‌خورها» مشخص شدند - تسنیم

تسنیم | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 13:49
قرار است بعد از پایانِ سریال های«هشت پا» و «تانک خورها» که از شبکه یک و سه سیما در حال پخش اند، دو سریال «روز خون» و «فریبا» سر از آنتن درآورد.
سريال،جمله،روز،فريبا،اصلي،شاهچراغ،معظمي،ملودرام،عليرضا،كارگر ...

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رئیس مرکز سیمافیلم بر برنامه‌ریزی ساخت سریال در مناسبت‌ها تأکید کرد همچنان که «طوبی» به عنوان ویژه محرم و صفر و «تانک‌خورها» با اینکه ویژه هفته دفاع‌مقدس ساخته شده بود اما به دلیل اتفاقات کشور از جمله شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان‌شان و تغییر جدول زمان‌بندی سریال‌های قبلی، با چند روز تغییر نسبت به این مناسبت روی آنتن رفت.
اما با نگاهی به سریال‌های در حال تولید می‌توان به این نکته امید بست که سریال‌های مناسبتی برای محرم و صفر سال آینده، دفاع‌مقدس و دهه فجر در دستور کارند.
همان‌گونه که آمارها می‌گوید این روزها سریال‌هایی در حال‌تولید و آماده پخش‌اند.
از جمله این آثار می‌توان به «مهیار عیار» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی بهروز مفید (داستان توبه‌ای پرشور در روزگار صفویه)، «ناریا» به‌کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی محمد مصری‌پور (جدال دانشمند ایرانی با تبهکاران)، «قرارگاه سری نصرت» به‌کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده (سفر رازآمیز در هور)، «روز خون» به‌کارگردانی حمیدرضا همتی و تهیه‌کنندگی مرتضی رضایی (ذکر عاشورای خونین 1401)، «پایتخت 7» به‌کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری (چهره‌های آشنای مردم ایران در یک داستان جدید)، «بوقچی» به‌کارگردانی حسین حبیب‌زاده و تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد (یک طنز فوتبالی از پیروزی و شکست)، «بدل» به‌کارگردانی علیرضا مسعودی و تهیه‌کنندگی رضا نصیری شهرضایی (داستانی شاد از تحول در ماه مبارک رمضان)، «ماه عسل» به‌کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی (یک ازدواج شاد دانشجویی و ماجراهایش)، «مادر سوجان» به‌کارگردانی حسین تبریزی و تهیه‌کنندگی مهدی کریمی و میثم آهنگری (نبرد با ظلم و ستم در روستایی دوردست تا پیروزی انقلاب) «مسیر اصلی» به‌کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان (بزرگ شدن در روستای پدری تا قله‌های دانش روز)، «رویان» به‌کارگردانی شکیل مظفری و تهیه‌کنندگی مصطفی علمی‌فرد (امیدهایی که به دانش دانشمندان ایرانی گره می‌خورند)، «فریبا» به‌کارگردانی محمود معظمی و تهیه‌کنندگی سیدرامین موسوی ملکی (سرگردانی پررمزوراز جوانان در فضای مجازی)، «روشنایی شب» به‌کارگردانی احمد مرادپور و تهیه‌کنندگی سیدمجید میرخان (کشف توطئه‌های سری علیه امنیت کشور)، «پردیسان» به ‌کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه‌کنندگی پرویز امیری و سیدسجاد قافله‌باشی (زندگی خانواده‌های روحانی در ماه مبارک رمضان)، «فراری 2» به‌کارگردانی امیر داسارگر و تهیه‌کنندگی امیرمهدی پوروزیری و سجاد نصرالهی‌نسب (از میدان کشتی تا خاکریزهای غیرت)، «روزهای روشن» به‌کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه‌کنندگی حسین پاینده (یادآوری روزهای گرم کودکی) و «مهمان‌کشی» به‌کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی محمدکامبیز دارابی (برشی از حادثه کربلا از زاویه‌ای نادیده) اشاره کرد.
اما در عین حال به تعبیر مهدی نقویان رئیس سیمافیلم، قرار است بعد از سریال «هشت‌پا» یک مینی‌سریال مناسبتی به نام «روز خون» درباره حادثه شاهچراغ از شبکه یک پخش شود که هفت قسمت است.
همچنین بعد از سریال «تانک‌خورها» نیز سریال «فریبا» از شبکه سه به روی آنتن می‌رود که درباره اینفلوئنسرهای فضای مجازی است.
* سریال «فریبا» با نام قبلی «عفیف» به کارگردانی محمود معظمی یک ملودرام اجتماعی است.
معظمی پیش از این کارگردانی سریال‌های مختلفی را بر عهده داشته که معمولا در فضایی ملودرام و اجتماعی مثل «شاید برای شما هم اتفاق ببفتد» و «بوی باران» بوده‌اند.
او در سال‌های اخیر سمت کارهای امنیتی رفته که «محرمانه» از جمله آنهاست.
سریال «فریبا» اثری پربازیگر است که ترکیبی از چهره‌های شناخته شده و کمتر شناخته شده در آن حضور دارند.
همچنین یکی از مجریان تلویزیون که در این سال‌ها در عرصه بازیگری هم پرکار بوده در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد.
قصه این ملودرام اجتماعی به موضوعات مختلفی می‌پردازد که اینفلوئنسرها از جمله این موضوعات هستند.
این مجموعه تلویزیونی به ریشه‌یابی آسیب‌های فضای‌مجازی می‌پردازد.
علیرضا خمسه، حمیدرضا پگاه، ثریا قاسمی، ارسلان قاسمی، امیرمحمد زند، محمد حاتمی و ...
از جمله بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.
* خط اصلی سریال هفت قسمتی «روز خون»، داستان پیگیری نیروهای امنیتی و تلاش تروریست‌ها برای ایجاد انفجار و حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) است.
این سریال در 75 لوکیشن فیلمبرداری شده، که یکی از لوکیشن‌های اصلی سریال حرم شاهچراغ (ع) است.
بیش از 40 بازیگر اصلی و فرعی در این مجموعه همکاری دارند، که می‌توان به حمید ابراهیمی، اشکان هورسان، محمد فیلی، آزیتا ترکاشوند، حدیثه تهرانی، علیرضا مهران، بهروز قادری و ...
اشاره کرد.
انتهای پیام/