خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دریافت جایزه ویژه مهندسی پخش ABU در سال 2024

تسنیم | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 13:49
سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب جایزه ویژه مهندسی پخش اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا- اقیانوسیه (ABU) در سال2024 شد.
انتخاباتي،اتحاديه،كشور،فناوري،مجمع،پروژه،توسعه،راديو،مهندسي، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این جایزه معتبر به منظور شناسایی دستاوردهای چشمگیر و نوآوری‌های مهندسی در منطقه آسیا-اقیانوسیه به‌صورت سالیانه اعطا می‌شود.
امسال، این افتخار به خاطر راه‌‌اندازی 208 شبکه محلی انتخاباتی بر بستر تلویزیون دیجیتال زمینی ایران، در روز سه‌شنبه 1 آبان‌ماه 1403 در شصت و یکمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا-اقیانوسیه در شهر استانبول کشور ترکیه، به معاون توسعه و فناوری رسانه، به نمایندگی از پیمان جبلی رئیس صدا و سیما اهدا شد.
در این پروژه ملی که به همت معاونت توسعه و فناوری رسانه در آستانه انتخابات اخیر مجلس در ایران اجرا شد، برای هر یک از 208 حوزه انتخاباتی کشور، یک شبکه محلی انتخاباتی راه­ اندازی شد تا امکان تبلیغات برای نامزدهای انتخابات مجلس از بستر پخش همگانی تلویزیون دیجیتال زمینی فراهم گردد.
با توجه به تعدد نامزدهای انتخابات در کشور، محتوای تبلیغاتی نامزدهای هر حوزه انتخاباتی در مرکز استان مربوطه تولید و جهت پخش به ایستگاه­‌های تلویزیونی پوشش‌دهنده آن حوزه انتخاباتی ارسال و نهایتاً در محدوده جغرافیایی هر حوزه پخش می‌شد.
از جمله ویژگی­‌های شاخص این طرح می‌توان به ایجاد پوشش جمعیتی حدود 90 درصدی در دریافت شبکه‌های محلی انتخاباتی فارغ از هرگونه دشواری و مشکل در سمت دریافت مردم، بدون نیاز به توسعه فرستنده­‌های تلویزیونی و افزایش ظرفیت شبکه سیگنال‌رسانی کشور اشاره کرد.
ابعاد این پروژه، در آستانه بیستمین اجلاس فناوری رسانه ضمن بازدید احمد ندیم دبیرکل اتحادیه ABU از چرخه فنی سازمان، در جلسه‌ای با حضور علیرضا شریفی معاون توسعه و فناوری رسانه و آقای محی‌الدین مرادی مدیرکل تحقیقات و جهاد خودکفایی برای ایشان تشریح شد.
احمد ندیم فعالیت‌های انجام شده در این پروژه را بسیار مهم و نوآورانه دانست و خواستار ارائه این پروژه در مجمع عمومی آتی ABU شد.
لذا اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی اقدام به تهیه پیشنهاد آن جهت شرکت در بخش جایزه ویژه­ ی مهندسی پخش ABU در سال 2024 کرد.
شصت و یکمین مجمع عمومیABU ، امسال از تاریخ 27 مهر تا 2 آبان 1403 (18 تا 23 اکتبر 2024) در شهر استانبول کشور ترکیه با شعار "پیوند هوش مصنوعی، پخش رسانه‌ای و جامعه" برگزار شد.
هدف از برگزاری مجمع عمومی ABU در طول بیش از 6 دهه، بررسی راهکارهای بهره ­مندی از فناوری ­های جدید در ارئه محتوای برودکست می­ باشد.
مدیریت صحیح در سازوکارهای پیاده‌سازی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در اجرای آن سبب شد که این پروژه ملی پس از رقابت در سطح بین­ المللی با سایر راهکارهای مهندسی برودکست منطقه ABU، از منظر داوران کمیته فنی مجمع عمومی ABU در میان 21 نامزد دریافت این جایزه، حائز بالاترین امتیاز شده و جناب آقای دکتر پیمان جبلی، ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای دریافت جایزه ویژه مهندسی پخش ABU در سال 2024 انتخاب شوند.
اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه با 280 عضو از 57 کشور جهان، یکی از بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اتحادیه‌های رسانه‌ای در سطح جهان است.
این اتحادیه از سال 1964 فعالیت خود را آغاز کرده و با هدف همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه‌ای، فنی، آموزشی، ورزشی، حقوقی و نیروی انسانی در میان اعضاء، به منظور تقویت و توسعه رادیو و تلویزیون در منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت می‌کند.
این اتحادیه با بیش از 3 میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف آسیایی و اقیانوسیه، به عنوان بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین تشکل رادیو و تلویزیون در جهان شناخته می‌شود.
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از فعال‌ترین اعضای این اتحادیه شناخته می‌شود.
انتهای پیام/