خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افتتاح نخستین کلینیک تخصصی مشاوره راه زندگی کمیته امداد مرکزی

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 13:49
اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: نخستین کلینیک تخصصی مشاوره راه زندگی کمیته امداد امام خمینی این استان افتتاح شد.
مشاوره،استان،مركزي،امداد،كميته،كلينيك،نظري،تخصصي،تاكيد،خانوا ...

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح نخستین کلینیک تخصصی مشاوره راه زندگی کمیته امداد استان مرکزی اظهار کرد: شناسایی کانون‌های بحران و نحوه مواجهه و استمرار آن باید مورد توجه باشد و باید اذعان کرد بسیاری از مشکلات اجتماعی و خانوادگی با مشاوره و راهنمایی صحیح قابل مدیریت است.
وی افزود: این کلینیک فرصتی ارزشمند برای ارائه خدمات تخصصی، به‌هنگام و پیشگیری از بروز بحران‌ها است.
نظری توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف را از مهمترین وظایف استانداری مرکزی اعلام کرد و گفت: استانداری مرکزی در این خصوص با اجرای برنامه‌های راهبردی و مکمل، در این مسیر کمیته امداد استان را همراهی خواهد کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: نخستین کلینیک تخصصی مشاوره راه زندگی کمیته امداد امام خمینی این استان با هدف ارتقای سلامت روان و افزایش مهارت‌های زندگی برای خانواده‌های تحت حمایت این استان افتتاح شد.
نظری، کرامت افزایی و خودباوری در راستای خودکفایی را از وظایف مهم کلینیک مشاوره دانست و افزود: این مهم باید با پرورش مسائل دینی، اعتقادی و علمی در بدنه خانواده کمیته امداد این استان تسری یابد.
۱۴۹۶ مشاوره فردی در استان مرکزی برای مددجویان امسال انجام شده است
مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی نیز در این آئین با اشاره به اسناد بالادستی در ماده ۶ اساسنامه بند ۸ بر صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره مددکاری و حمایت‌های حقوقی و قضائی از افراد و خانواده‌های نیازمند تاکید کرد و افزود: در سند چشم انداز ۲۰ ساله نیز بر صیانت از تحکیم نهاد خانواده و احیای عزت کرامت فردی، خانوادگی، ملی و توانمندسازی محرومان تاکید شده است.
مهدی عبادی تصریح کرد: طبق فصل یک ماده ۱۵ برنامه پنج ساله نسبت به دسترسی حداکثری مددجویان نیازمند، خدمات سلامت روان مشاوره روانشناختی بر بستر انواع دسترسی حضوری، مجازی، تلفنی، با اولویت دانش آموزان، دانشجویان، نخبگان، استعدادهای برتر، تمهیدات لازم پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: در نیمه نخست سال جاری، ۱۴۹۶ مشاوره فردی در استان مرکزی برای این جامعه هدف انجام شده است که در زمینه آموزش پیشگیرانه ۶۵ نشست برای ۱۱۹ نفر و ۹۵ نشست آموزشی برای ۹۳۷ انجام شده است.