خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اجرای سرشماری کشاورزی در 1855 روستا و آبادی استان اردبیل

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 13:49
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل از اجرای طرح سرشماری کشاورزی در 1855 روستا و آبادی استان خبر داد.
كشاورزي،استان،اردبيل،سرشماري،اطلاعات،آمار،اساس،قرار،عبادي،رو ...

موسی عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: موضوع امنیت غذایی و برنامه‌ریزی برای تأمین نیاز ضروری مردم در بخش کشاورزی نیازمند جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق است تا ما بتوانیم این نیازها را تأمین کنیم.
وی سهم اشتغال را در بخش کشاورزی در استان اردبیل بیش از 26.3 درصد اعلام کرد و گفت: کشاورزی در اشتغال و معیشت مردم این استان نقش تأثیرگذاری را دارد و عمده تولیدات این استان صادر شده و بخش عظیمی از نیاز کشور را نیز تأمین می‌کند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اهمیت بخش کشاورزی را در ابعاد مختلف اعم از تهیه، تولید و بخش‌های خدماتی، حمل و نقل، بازرگانی، خرید و فروش و سایر زیربخش‌ها را به عنوان تأمین‌کننده غذای مردم و امنیت اقتصادی یادآور شد و افزود: در این بخش باید داده و پایه آمار دقیق و متقنی را داشته باشیم تا بتوانیم به شکل درست برنامه‌ریزی کنیم.
عبادی تصریح کرد: در کشور ما هر 10 سال یک بار سرشماری کشاورزی انجام شده که قرار است در روزهای آینده ششمین سرشماری بخش کشاورزی در استان اردبیل نیز شروع شود که فرمان اجرایی این سرشماری اول شهریورماه از سوی رئیس جمهور صادر شده است.
وی همراهی و همکاری همه نهادها را در برگزاری این سرشماری مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: یک‌هزار و 855 روستا و آبادی در استان مبنای این سرشماری خواهد بود و در کنار آن در 35 شهر استان به ویژه شهرهای بزرگ نظیر اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و گرمی جمع‌آوری اطلاعات بر اساس پهنه‌بندی بخش کشاورزی انجام می‌شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در شهر اردبیل قرار نیست به همه 530 هزار نفر جمعیت مراجعه کنیم بلکه ما بر اساس تعداد بهره‌برداران در بخش کشاورزی مراجعه خود را به صورت درست و هدفمند و بر اساس پهنه‌بندی کشاورزی و مشخصات بهره‌برداران انجام می‌دهیم.
عبادی در ادامه اضافه کرد: عمده جمع‌آوری اطلاعات به صورت حضوری و در صورت ضرورت تلفنی جمع‌آوری می‌شود و با توجه به اینکه 90 درصد بهره‌برداران بخش کشاورزی در مناطق روستایی هستند ما نیز بر اساس این شرایط عمده تمرکزمان را در مناطق روستایی قرار دادیم.
وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات آخرین سرشماری در سال 93 ما در استان اردبیل 112 هزار بهره‌بردار کشاورزی داریم که در این دوره از سرشماری قرار است با استفاده از تبلت و یارانه‌های دستی و به شکل الکترونیکی جمع‌آوری اطلاعات انجام شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل یادآور شد: 120 دستگاه خودرو با تراکت خاص به همراه سایر ملزومات در سرشماری مشارکت خواهند کرد ما در صورت نیاز از ظرفیت صندوق بیمه روستایی و کشاورزی و سایر نهادها نیز استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام/132/.