خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آماده‌باش یزد در پی ورود موج سرد و سامانه بارشی - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 13:49
به دنبال صدور هشدارهای هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید، کاهش دما و ورود سامانه بارشی، مدیرکل مدیریت بحران استان نسبت به آماده باش دستگاه ها برای مواجهه با این شرایط جوی هشدار داد.
استان،بارش،كاهش،بارشي،سامانه،يزد

محمدعلی ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد گفت: وزش باد شدید، کاهش دما و ورود سامانه بارشی تا روز پنجشنبه در سراسر استان ادامه خواهد داشت.
وی تأکید کرد: این پدیده‌ها می‌توانند باعث کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و آسیب به محصولات کشاورزی و سازه‌های موقت شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد از کشاورزان خواست تا نسبت به جمع‌آوری محصولات حساس به باد و سرما اقدام کنند تا شاهد کمترین میزان خسارت احتمالی باشیم.
ملک‌زاده بیان کرد: همچنین از ورود سامانه بارشی به شهرستان‌های ابرکوه، تفت، مروست، مهریز و هرات خبر داد که موجب بارش باران و احتمال بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.
به گفته وی، نخستین بارش سال آبی استان احتمال رواناب و لغزندگی جاده‌ها را به همراه دارد و نیاز به رعایت فاصله طولی و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی است.
در پی این شرایط، ملک‌زاده طی ابلاغی به اعضای ستاد مدیریت بحران استان، خواستار آماده‌باش دستگاه‌ها و اتخاذ تدابیر لازم شد.
انتهای پیام/781