خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پایان مرحله استانی جشنواره تئاتر سودای عشق در قزوین

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 14:01
قزوین- مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین از پایان مرحله استانی جشنواره تئاتر سودای عشق با حضور ۱۶ تئاتر صحنه ای و ۸ خیابانی در قزوین خبر داد.
جشنواره،بسيج،تئاتر،استاني،كارگرداني،نمايش،استان،فرهنگي،حضور، ...

محمد کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۶ نمایش صحنه ای و ۸ نمایش خیابانی جهت شرکت در پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج «سودای عشق» اعلام آمادگی کردند، که پس از بررسی های تخصصی دبیرخانه جشنواره، ۹ اثر در بخش صحنه ای و ۳ اثر در بخش خیابانی مجوز حضور در رقابت نهایی و داوری جشنواره استانی را دریافت کردند.
وی ضمن تشکر از استقبال خوب اهالی تئاتر استان افزود: داوری آثار با حضور آقایان ابراهیم طاهری کیا، کیوان حبیبی و مرتضی رحمانی به عنوان داور و آقایان امیر ملاحسن و محمد شهسواری به عنوان ناظرین و با دبیری آقای صادق محمدی برگزار شد.
این مسئول سطح کیفی برخی آثار را بسیار خوب ارزیابی و عنوان کرد: با نظر هیئت داوران دو نمایش صحنه ای «پائیز نگفته بود» به کارگردانی خانم نسیم پائیزی و «سه پاس» به کارگردانی آقای امیرمحمد رضایی شوالی و دو نمایش خیابانی «رخشو» به کارگردانی آقای محمد یغمایی و «راه اشتباه» به کارگردانی آقای امیروالا عابدیها موفق به کسب امتیازات لازم شده و جهت حضور در جشنواره ملی معرفی شدند.
کشاورز اضافه کرد: منتخب آثار استانی پس از بررسی توسط هیئت انتخاب کشوری در صورت برگزیده شدن به جشنواره سراسری معرفی می شوند.
وی افزود: بخش نهایی و کشوری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در آذر ماه ۱۴۰۳ به صورت حضوری و رقابتی برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین «انعکاس هنرمندانه کارکردهای مختلف بسیج در امور اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری در ایجاد و ترویج نشاط و امید در جامعه»، «توجه به حضور موثر و کار آمد بسیج در اردوهای جهادی و محرومیت زدایی نیروهای بسیجی در امداد رسانی در بلایای طبیعی»، «ارائه هنرمندانه از چهره های شاخص بسیج در عرصه های علمی، سیاسی و فرهنگی با رویکرد برجسته سازی عناصر موثر استانی»، «تبیین مولفه‌ها و رویکرد بسیج در برابر هجمه های فرهنگی و نظامی با توجه ویژه به فضای سایبرنتیک و کارکردهای شبکه‌های مجازی»، «پرتره نگاری شهدای شاخص استان به عنوان الگو و اسوه» «توجه ویژه بر بنیان خانواده، حجاب، عفاف، زیست عفیفانه و فرزند آوری با توجه نیاز جامعه به نیروی جوان»، «مقاومت، ایثار و شهادت مردم مسلمان غزه در مبارزه با رژیم کودک کش صهیونیستی» را از اولویت های این دوره از جشنواره برشمرد.
وی در پایان یادآور شد: استان قزوین ظرفیت بی‌نظیری در هنر تئاتر دارد و امیدوارم که این جشنواره فرصتی برای رشد و شکوفایی بیشتر هنر تئاتر در قزوین با پیشینه فرهنگی و ادبی را بیش از پیش فراهم کرده باشد و برگزیدگان در بخش کشوری نیز خوش بدرخشند.