خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شاید در "استاندارد" با دنیا فاصله داریم؛ اما خوب رشد کردیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 15:31
معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: اگر چه ممکن است کشورمان با استانداردهای جهانی در زمینه "استاندارد" فاصله داشته باشد، اما رشد خوبی را نسبت به گذشته تجربه کرده است.
استاندارد،سمنان،كالا،افزايش،همراه،استان،اشاره،استاندار،اعتما ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان ، داوود روشنی ظهر امروز در نشست روز جهانی استاندارد که به میزبانی استانداری سمنان برگزار شد، با اشاره استاندارد دارای نقشی جمعی برای آحاد اقشار یک جامعه است، اظهار داشت: در حوزه استاندارد رشد خوبی را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه امروز بحث استاندارد در زندگی بشر نقش بسیار تاثیرگذاری داشته و در بین تمامی جوامع و فرهنگ‌ها در حال نهادینه شدن است، افزود: ما شاید با استاندارد‌های جهانی فاصله داشته باشیم، اما نسبت به گذشته رشد بسیار قابل قبولی را به‌دست آوردیم.
معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه استان سمنان در بحث استاندارد یکی از استان‌های بسیار موفق بوده و رتبه‌های شاخص را به خود اختصاص داده است، گفت: استقرار بیش از هزار واحد تولیدی، صادرات مطلوب، تولید استاندارد و ایجاد فرصت اشتغال از جمله موفقیت‌های این استان است.
تولید کالای با کیفیت و استاندارد، افزایش اعتماد مردم را به همراه دارد
استاندار سمنان نیز در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد با اشاره به اینکه تولید کالای با کیفیت و استاندارد، افزایش اعتماد مردم را به همراه دارد، گفت: تحقق ساز فروش بسیار مطلوب و بازار صادرات در استان سمنان ارزنده است.
سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه نشان استاندارد درج شده بر روی کالا، به مثابه شناسه و کد ملی کالا و علامتی برای احراز هویت سلامت و مورد تایید بودن آن کالا است، عنوان داشت: استاندارد به معنای ایجاد نظم، رقابت سالم، افزایش کیفیت و اطمینان در جامعه همراه با زمینه سازی برای صادرات کالا‌ها است.
وی با تاکید بر اینکه امروز همه می‌دانیم که جلب اعتماد مصرف کننده و افزایش میزان فروش، در گرو استاندار سازی یک کالا قرار دارد، اعلام داشت: عدم استاندارد بودن کالا‌ها و خدمات، می‌تواند به صورت جدی و جبران ناپذیر در سلامت و امنیت آحاد اقشار جامعه خدشه وارد سازد.
استاندار سمنان همچنین با اشاره به سه استاندارد محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، بیان کرد: استاندارد محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، سه نمونه از گستره فعالیتی استاندارد است که می‌توان گفت توجه به امر استاندارد در کالا، امنیت و آرامش را برای مصرف کنندگان به همراه خواهد داشت.
هاشمی با اشاره به اینکه توجه به بحث استاندارد سازی کالا‌ها و محصولات، خدمات و سایر موارد، لازمه افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی است، افزود: تمام تلاش خود را در راستای تحقق تولیدات باکیفیت و استاندارد‌های لازم در صنایع استان خواهیم کرد.
انتهای پیام/363/