خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیش بینی درآمد 480 میلیارد ریالی از معادن گیلان

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 15:31
مدیرکل صمت گیلان با اشاره به وصول 250 میلیارد ریال درآمد از محل حقوق دولتی معادن در نیمه نخست سال جاری گفت: طبق پیش بینی ها میزان درآمدها تا پایان امسال به بیش از 480 میلیارد ریال می رسد.
معادن،معدن،چرخه،گيلان،استان،پايان،فعاليت،معوقات

تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به وصول 250 میلیارد ریال درآمد از محل حقوق دولتی معادن در نیمه نخست سال جاری اظهار کرد: میزان درآمد در نیمه سال سال جاری 103 درصد از مبلغ مشخص شده بود که طبق پیش بینی‌ها میزان درآمدها تا پایان امسال به بیش از 480 میلیارد ریال می‌رسد.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات این اداره کل فعال کردن معادل تعطیل و راکد است، گفت: طی 6 ماه گذشته امسال 2 معدن در تالش و رودبار به چرخه فعالیت برگشت و تلاش می‌کنیم که تا پایان سال جاری سه معدن در این استان که غیرفعال است را مجدد به چرخه فعالیت برگردانیم که نقش بسزایی در تامین مصالح برای انجام کارهای عمرانی در سطح استان گیلان دارد.
مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه در این معادن فرآورده‌هایی مانند سنگ لاشه و سنگ آهک استخراج می‌شود، افزود: با راه‌اندازی سه معدن غیرفعال که امیدواریم تا پایان امسال به چرخه فعالیت برگردند زمینه اشتغال مستقیم 25 نفر فراهم می‌شود که در گردش اقتصاد منطقه تاثیرگذار است.
پورحیدری با بیان اینکه طی هماهنگی‌های انجام شده، تاخیر زمانی در پرداخت معوقات سال 1401 و سال‌های ماقبل در برخی معادن بروزرسانی شده است، گفت: پس از درنظر گرفتن بخشودگی و کسر بدهی معوق از این معادن که معوقه داشتند موضوع آن‌ها در شورای معادن استان مطرح و مابقی معوقات وصول و به خزانه دولت واریز می‌شود.
انتهای پیام/