خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جایگاه امامزاده موسی مبرقع(ع) برای مردم تبیین شود

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 15:31
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با تاکید بر ضرورت تبیین جایگاه والا و رفیع امامزاده موسی مبرقع (ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع)، گفت: این امامزاده جلیل القدر یکی از با عظمت ترین و مهم ترین بقاع موجود در ایران است.
قم،امامزاده،مبرقع،موسي،حضرت،بقعه،شهر،متبركه،مقدس،توسعه،اخترا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار هیات امنای بقعه متبرکه امامزاده موسی مبرقع (ع)، نسبت به‌ ضرورت توسعه و بهبود خدمات‌رسانی در این مکان مقدس به زائران تاکید کرد و گفت: بقعه متبرکه امامزاده موسی مبرقع (ع) در طول سال، میزبان زائران بی‌شماری از ایران و به‌خصوص کشورهای عربی می‌باشد و شایسته است نسبت به معرفی و تبیین بیشتر جایگاه این امامزاده جلیل‌القدر اهتمام بیشتری وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت حمایت از جبهه مقاومت و در نهایت آزادسازی قدس شریف، افزود: بر مبنای روایات اسلامی نماز خواندن در مسجدالاقصی از با برکت‌ترین نقاط در جهان هستی است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به جنایات اسرائیل غاصب در غزه و لبنان گفت: صهیونیست‌ها برای سایر انسان‌های روز زمین هیچ جایگاه و ارزشی قائل نیستند درصورتی‌که از دستشان بر بیاید به اربابان و حامیان کنونی خود نیز رحم نخواهند کرد.
تکمیل صحن اصلی بقعه چهل اختران قم
رییس شورای اسلامی شهر قم و عضو هیات امنای بقعه متبرکه امامزاده موسی مبرقع (ع) نیز در این دیدار بیان کرد: توسعه صحن و سرای حرم این امامزاده جلیل‌القدر با تاکید مقام معظم رهبری در سفر سال 89 به استان قم در دستور کار قرار گرفته که صحن اصلی تکمیل و شبستان آن نیز در دست احداث است.
روح‌الله امراللهی ادامه داد: اختصاص بودجه‌های دولتی برای توسعه شبستان این بقعه متبرکه با محدودیت‌هایی همراه است و تلاش می‌شود از ظرفیت خیرین برای تکمیل آن استفاده گردد.
وی ادامه داد: با وجود گذشت 15 سال از سفر مقام معظم رهبری به استان و تاکید نسبت به توسعه این بقعه متبرکه، وضعیت کنونی آن زیبنده شهر قم نیست.
امراللهی اضافه کرد: در امامزاده موسی مبرقع و چهل اختران قم 900 خادم مشغول فعالیت هستند که حدود 700 نفر از آنها از بانوان هستند.
برنامه‌های سالروز رحلت امامزاده موسی مبرقع(ع)
مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت موسی مبرقع(ع) نیز در تشریح برنامه‌های سالروز رحلت آن حضرت از برگزاری آیین شب‌شعر با عنوان "یک ماه و 40 ستاره» ، غبارروبی مضجع شریف امامزاده موسی مبرقع(ع) و دیگر برنامه‌های مذهبی خبر داد.
حجت‌الاسلام سید محمدرضا حسینی صدر به برگزاری آیین تعویض پرچم امامزاده موسی مبرقع (ع) با حضور خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و امامزادگان قم اشاره کرد و افزود: مراسم عزاداری شب رحلت یکی از برنامه‌های مهم ما برشمرده می‌شود که جمعه هفته جاری ساعت 20 آغاز می‌شود.
وی یادآور شد: تاکنون 30 هزار نفر از خدمات دارو و درمان رایگان این مجموعه با اعتبار حدود چهار میلیارد تومان بهره مند شدند.
به گزارش تسنیم، حضرت موسی مبرقع (ع) در سال 214 هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد و در بیست و دوم ربیع‌الثانی سال 296 هجری قمری در شهر مقدس قم وفات یافت.
وی یکی از 440 امامزاده مدفون در قم و فرزند امام نهم شیعیان حضرت امام جواد (ع) و برادر تنی امام هادی (ع) است.
حضرت موسی مبرقع(ع) در 40 سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در این شهر ساکن بود.
وی در دوران حیات در قم مورد تکریم بزرگان و مردم شهر بود.
مزار این امامزاده در محله چهل اختران قم واقع در خیابان آذر است و این مکان از آن هنگام تاکنون مورداحترام مومنان است.
وی همچنین از جمله محدثان بزرگ تاریخ تشیع به شمار می‌آید و از قولش روایت‌های متعددی در کتاب‌های حدیثی وجود دارد.
انتهای پیام/