خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تخصیص 75 میلیارد تومان به عمران شهری شهرستان دیر

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 15:31
شهردار بندر دیربا اشاره به اتصال بلوار خلیج فارس این بندر به جاده استراتژیک شهید آیت الله رئیسی گفت: در اجرا این طرح مبلغ 75 میلیارد تومان برای این مسیر هزینه خواهد شد.
بلوار،خليج،مسير،فارس،شهر،اتصال،جاده،وفاق،بندر،دسترسي،ادامه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر دیر، شهرستان با دارا بودن 90 کیلومتر مرز دریایی و ساحلی، دسترسی به دریا در جنوب و آبهای نیلگون خلیج فارس و در شرق اتصال به جاده وفاق دسترسی به قرار گرفتن در جایگاه توریستی و گردشگری در منطقه و داشتن نقش طلایی برخوردار است و باید به دنبال توسعه پایدار با رویکرد دریایی شد تعبیری که تحت عنوان «توسعه دریامحور» یاد می‌شود.
شهردار بندر دیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: با احداث ادامه بلوار خلیج فارس در این شهر و اتصال آن به جاده وفاق محور بزرگراه شهید رئیسی باعث زیبایی چهره شهر و کاهش بار ترافیکی می‌شود.
مهدی عابدی افزود: همچنین اتصال بلوار خلیج فارس به طول 3 کیلومتر به جاده وفاق از نظر پدافند غیرعامل از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به اعتبار این مسیر گفت: با اجرای کامل این مسیر علاوه بر کاهش بار ترافیک دو راه خروجی برای شهر ایجاد می‌شود و مسیر تردد شهروندان دیری به کنگان کوتاه‌تر می‌شود و مبلغ 75 میلیارد تومان برای این مسیر هزینه خواهد شد.
شهردار بندر دیر بیان کرد: اتصال بلوار خلیج فارس به جاده شهید رئیسی نقشی مهم در جذب گردشگر و بازدید از ساحل دارد و از طرف دیگر راه آسان دسترسی به جنگل حرا ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه بهسازی بلوار خلیج فارس، پروژه‌ای برای ساماندهی چهره ورودی شهر است، افزود: طبق اذعان محیط زیست این بلوار نه تنها خطری برای جنگل‌های حرا ایجاد نمی‌کند، بلکه با جلوگیری از ورود فاضلاب محله فرودگاه نقش مهمی در حیات آن ایفا خواهد کرد.
عابدی بیان کرد: یکی از مطالبات جدی مردم شهر دیر ادامه بلوار خلیج فارس تا اتصال به جاده ساحلی وفاق و از آن طرف راه دسترسی آسان به شهرستان کنگان است که مسیر 25 کیلومتری را تا 9 کیلومتر کاهش می‌دهد و از طرف دیگر چشم‌انداز گردشگری مناسبی برای تردد خودروها و مسافران نوروزی دارد.
شهردار بندر دیر با ابراز رضایتمندی مردم از پروژه ساحل سازی گفت: رضایتمندی مردم شرط اصلی برای ادامه کار مدیران بوده و مسیر و اولویت‌بندی برای زیبا سازی شهر در قالب نهضت آسفالت ادامه داد.
انتهای پیام/190