خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هوای اصفهان سرد می‌شود/ احتمال بارش برف و باران

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 15:37
اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از روند کاهش جزیی دما و ماندگاری توده هوای سرد تا هفته آینده خبرداد.
مناطق،صفر،درجه،استان،سلسيوس،دماي،اصفهان،كمينه

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: الگوهای هواشناسی نشان‌دهنده گذر متناوب امواج ناپایدار از فراز سراسر استان تا اوایل هفته آینده است.
وی ادامه داد: برهمین اساس آسمان طی امروز چهارشنبه در مناطق مستعد شمالی و شرقی احتمال بارش پراکنده و رعد و برق دور از انتظار نیست.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین از بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل جمعه در مناطق غربی و ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و باران و در مناطق گرمسیر به ویژه شرق استان رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی می‌کنیم.
معتمدی ابراز داشت: در مناطق مرکزی و کلانشهر اصفهان بارش باران پیش بینی می‌شود.
به گفته وی، ماندگاری هوای سرد و کاهش جزئی دما همچنان تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت و در مناطق سردسیر و ارتفاعات به ویژه در غرب و جنوب استان، کمینه دما به زیر صفر می‌رسد و احتمال خطر سرمازدگی وجود دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا ۲ درجه کاهش دارد، گفت: بویین میاندشت و میمه با کمینه دمای سه درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان طی این مدت خواهند بود.
به گفته وی، بیشینه دمای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۹ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.