خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سمن‌ها در ارتقای سرمایه اجتماعی کشور نقش آفرین هستند

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 15:37
زنجان-مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: سمن‌ها و تشکل‌های اجتماعی در ارتقای سرمایه اجتماعی کشور نقش آفرین هستند و باید به ظرفیت و توان آنها بیشتر توجه کرد.
ورزش،فرهنگي،اجتماعي،حوزه،جوانان،مسائل،پارسانيا،مسؤول،فعالان، ...

به گزارش خبرگزاری مهر، علی پارسانیا در مراسم افتتاحیه اولین اجلاس سراسری دبیران استانی شبکه ملی فعالیت‌های فرهنگی در ورزش به میزبانی زنجان، افزود: امروزه با اقدامات صورت گرفته، فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش رنگ و بوی تازه‌ای گرفته است.
پارسانیا با بیان اینکه بخش فرهنگی در حوزه ورزش از زمان فعالیت سازمان تربیت بدنی وجود داشت، افزود: در سه سال گذشته اتفاقات خیلی خوبی در این حوزه رقم خورده و نکته قابل توجه رفتن به سمت ساختارسازی در حوزه ورزش است چون اگر قرار باشد کاری انجام شود باید ساختار مناسب آن فراهم شود.
این مسؤول ادامه داد: شبکه‌های ملی سازمان‌های مردم نهاد که اکنون در حال شکل‌گیری بوده به همت سه بخش مهم در وزارت ورزش و جوانان رقم خورده است.
پارسانیا با بیان اینکه متولی بخش سازمان‌های مردم نهاد هستیم و کار آنها را دنبال می‌کنیم، گفت: همچنین دفتر توسعه ورزش همگانی که ترویج ورزش را برعهده دارد به عنوان یک اقدام فرهنگی مهم در ذیل حوزه فرهنگی در این خصوص اقدام کرده است.
وی با تاکید بر اینکه این بخش‌ها دست به دست هم داده‌اند تا ساختار مردمی منسجم جوان شکل بگیرد، اظهار داشت: یکی از مأموریت خیلی مهم فعالان فرهنگی اجتماعی ارتقای سرمایه اجتماعی است که در حاکمیت هر کشوری یک مساله زیربنایی مهم به شمار می‌رود.
این مسؤول ادامه داد: اگر سرمایه اجتماعی در یک کشور کاهش یابد اثرات سو بسیاری بر مسائل مختلف می‌گذارد.
وی با بیان اینکه اولین اثر آن اختلال در نظم اجتماعی و در مرحله بعدی بنیان‌های فکری و معنوی جامعه است، اظهار داشت: این موضوع موجب می‌شود که آسیب‌های اجتماعی ظهور و بروز بیشتری پیدا کند و حتی بر مسائل اقتصادی اثر بگذارد.
فعالان اجتماعی و سمن‌ها در حوزه ورزش بیش از گذشته نقش آفرین باشند
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز در این اجلاسیه، گفت: هم اکنون بیش از ۵۵ فدراسیون، حدود ۱۴ هزار هیأت ورزشی، بیش از ۳۰ هزار باشگاه و ۲۸ هزار محیط ورزشی در کشور وجود دارد و هواداران تیم‌های فوتبالی جمعیت عظیمی را شامل می‌شود.
حجت‌الاسلام علی احدی گفت: ۸۰ هزار نفر تماشاگر برای دیدن بازی‌های تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه حضور می‌یابند و طبق آمارها ۶۰ میلیون نفر به صورت زنده مسابقه شهرآورد را تماشا می‌کنند.
این مسؤول با بیان اینکه بخش‌های دیگر ورزش نیز از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، گفت: به طور مثال فدراسیون همگانی بیش از ۲۰ انجمن دارد که یکی از انجمن‌های آن بازی‌های کامپیوتری است و فعالان اجتماعی، سر شبکه‌ها و سمن‌ها در این حوزه‌ها باید بیش از گذشته نقش آفرین باشند.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه دبیران استانی شبکه ملی فعالیت‌های فرهنگی در ورزش قرار است یک اتفاق تاریخی را رقم بزنند، گفت: کاهش بسیاری از مسائل، مشکلات و آسیب‌های مختلف در سایه ورزش و بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوانان ممکن است.
احدی گفت: آنگونه که باید و شاید به ورزش با وجود ظرفیت‌های بالای آن توجه نشده و تنها لایه‌های سطحی و روشن آن مورد توجه قرار گرفته و مسائل بزرگ آن دیده نشده است.