خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ضرورت ایجاد یک مرکز برای توسعه تکنولوژی در کرمان

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 15:44
کرمان_رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: ایجاد مرکزی برای توسعه تکنولوژی در استان کرمان ضروری است.
ثروت،تكنولوژي،سيرجان،مس،كرمان،خلق،اتاق،ارزش،منابع،توسعه

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی طبیب زاده، ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه نوزدهمین کنفرانس ملی سیستم‌های هوشمند ایران که با همکاری اتاق کرمان در سیرجان برگزار شد، گفت: سیرجان در حال حاضر مرکز تحول عظیم فیزیکی در بخش صنعت و معدن استان کرمان است، اما اگر این تلاش‌ها و استفاده از منابع خدادادی منجر به خلق تکنولوژی و ثروت نشود، آیا چیزی جز اتلاف منابع و تخریب محیط زیست است؟
وی با اشاره به اهمیت توسعه تکنولوژی و خلق ثروت از محل تکنولوژی‌ها، افزود: از شرکت گل گهر درخواست داریم مرکزی را برای توسعه تکنولوژی ایجاد کند تا ارزش واقعی ثروت به دست آید.
رئیس اتاق کرمان با اشاره به خروج سالیانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد از منطقه سیرجان و رفسنجان افزود: چه میزان از این هزینه‌ها صرف توسعه تکنولوژی و تحقیقات پژوهشی می‌شود؟
وی افزود: تلاش‌ها و سرمایه گذاری بسیاری در حال انجام است، اما در صورت عدم تکمیل زنجیره ارزش فولاد و مس، خلق نشدن و انتقال نیافتن تکنولوژی، آیا اکتفا به ارزش افزوده حاصل از فروش شمش فولاد در بخش سنگ آهن و کاتد مس در بخش مس، راهگشا خواهد بود؟
طبیب زاده، تصریح کرد: ما این ثروت عظیم را از دل کوه‌ها درآورده، ثروت بین نسلی را مصرف کرده و تشدید ناترازی برق، آب و گاز را ایجاد می‌کنیم، اما در نهایت ۱۰ هزار دلار می‌فروشیم و همان مس را در قطعات بسیار گران می خریم.
وی اظهار کرد: اتاق کرمان می‌تواند این فرصت را فراهم کند تا این توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و دانش تبدیل به ثروت شود زیرا پیش بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک منابع آهن در سیرجان به پایان برسد.