خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

503 کودک بی‌سرپرست در خوزستان نزد بستگان خود نگهداری می‌شوند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 15:50
مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به حامی فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست و بی سرپرست توسط بستگان آن ها گفت: 503 کودک در خوزرستان هستند که نزد بستگان خود نگهداری می شوند و حمایت های مادی، مددکاری و اجتماعی از آن ها انجام می شود.
كودكان،خوزستان،فرزندخواندگي،خانواده،بهزيستي،مركز،مراكز،مساله ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مهران کریمیان امروز در همایش پر سیمرغ که به مناسبت روز ملی فرزندخواندگی و به منظور تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر از کودکان نیازمند درمان در اداره‌کل بهزیستی خوزستان برگزار شد، گفت: هر کسی نمی‌تواند این گونه ایثار کند و کودکی بیمار و با نیازهای ویژه را بپذیرد.
وی با بیان اینکه 74 مورد فرزندخواندگی در سال گذشته داشتیم و امسال تاکنون 40 مورد انجام شده است، افزود: نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.
همچنین تاکنون سرپرستی موقت سه کودک از فرزندان مراکز شبانه‌روزی به خانواده‌های میزبان از اسفندماه سال گذشته واگذار شده است.
مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به فعالیت 13 مرکز شبانه‌روزی و 12 مرکز شبه خانواده و خدمات‌رسان به کودکان در خوزستان گفت: درست است در این مراکز به بهترین نحو از کودکان نگهداری می‌شود و رشد عاطفی و جسمانی این کودکان در این مراکز انجام می‌شود اما محیط خانواده چیز دیگری است و می‌توانند با حضور در خانواده رشد، خوبی در جامعه پیدا کنند و نیازهای اصلی آن‌ها در خانواده رفع می‌شود.
کریمیان با اشاره حامی فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست توسط بستگان آن‌ها گفت: 503 کودک در خوزستان داریم که نزد بستگان خود هستند و ‌حمایت‌های مادی، مددکاری و اجتماعی از آن‌ها انجام می‌شود.
همچنین 9 نفر از کودکانی که به خانواده‌ها واگذار نشده و به سن 18 سالگی رسیده بودند، امسال به زندگی مستقل هدایت شدند و آموزش‌ها و آمادگی لازم برای ورود به اجتماع به آنها داده شد که یا دانشجو شدند یا ازدواج کردند.
مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به همکاری دادستانی مرکز خوزستان در راه‌اندازی مرکز شوق زندگی برای تسهیل شرایط واگذاری کودکان به خانواده‌ها گفت: در حال حاضر 195 کودک و نوجوان در مراکز بهزیستی خوزستان نگهداری می‌شوند که باید تلاش شود این کودکان به آغوش خانواده‌ها بروند و واگذاری به خانواده‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.
40 کودک از این تعداد دارای نیازهای ویژه و دارای معلولیت هستند و تقاضا داریم خانواده‌ها این کودکان را هم بپذیرند زیرا به آغوش و عاطفه خانواده نیاز دارند.
فرزندخواندگی یکی از پرچالش‌ترین مسائل در دادگاه خانواده است
حسین عبدی؛ گودرزی نماینده دادستان مرکز خوزستان با بیان اینکه یکی از پرچالش‌ترین مسائل در دادگاه خانواده فرزندخواندگی است، گفت: این موضوع موضوعی تنش‌آٰفرین است و رسیدگی به آن معضلاتی دارد، راهکارهای برخورد و نوع رسیدگی به این مقوله و بدسرپرستی خانواده‌هایی که موجب شده‌اند با حضور این کودکان در مراکز بهزیستی مواجه شویم، به تجدید نظر نیاز دارد.
وی ادامه داد : در مهم‌ترین مرحله فرزندخواندگی دستگاه قضا قرار دارد و نقشی در کاهش این مساله ندارد اما عوامل ایجادکننده این مساله بسیار مهم‌تر است؛ لذا همکاری دیگر دستگاه‌ها با بهزیستی برای کاهش تعداد کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست نیاز است.
نماینده دادستان مرکز خوزستان گفت: بحث رسیدگی به مساله فرزندخواندگی به دلیل پروسه پیچیده‌ای که دارد، مشکلاتی ایجاد کرده و درج فرزندخواندگی در شناسنامه نیز مقوله بسیار مهمی است که این دو مساله حتما پیگیری خواهند شد.
انتهای پیام/