خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افتتاح فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی آلومینیوم المهدی

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 15:50
طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی 546 مگاواتی آلومینیوم المهدی آغاز شد.
آلومينيوم،برق،مگاوات،واحد،توليد،المهدي،مجتمع،تامين،سيكل،حرارتي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، با توجه به ضرورت تامین مداوم برق مصرفی در بخشهای مختلف کارخانجات آلومینیوم و نیاز مبرم آنها به تامین برق مطمئن، قطعی برق حتی برای یک مدت کوتاه، می تواند هزینه بسـیار بالایی را برای این مجتمع ها به همراه داشـته و صـدمات زیادی را به اقتصـاد کشـور تحمیل کند.
به طوری که در اثر قطعی یک روزه برق، حجم قابل توجهی از محصــولاتی که می توانســت در یک مجتمع تولید شــود، از چرخه تولید خارج می شـود و علاوه بر این، صـدمات و خسارات بسیار سنگینی به تجهیزات و خطوط تولید وارد می شود که تعمیر و راه اندازی مجدد آن نیازمند صـرف زمان زیادی بوده و بازدهی اقتصـادی این مجتمع ها را با مخاطرات جدی مواجه می سازد.
شـــرکت آلومینیوم المهـدی به عنوان یکی از بزرگترین تولیـدکننـدگان شـــمش آلومینیوم در ایران و از جملـه مصــرف کنندگان بزرگ صــنعت برق محســوب می شــود در حال حاضــر دو فاز از مجموع ســه فاز تولید شــمش آلومینیوم در این شــرکت درحال فعالیت می باشـند که توانی معادل ٤� � مگاوات را مصـرف می کنند باتوجه به سـیاسـت های این مجموعه به منظور اجرای طرحهای توسـعه آتی، در آینده نزدیک، دیماند برق شـرکت آلومینیوم المهدی در حدود550 مگاوات خواهد بود.
با توجه به موارد فوق شرکت آلومینیوم المهدی با مشارکت شرکت مپنا نسبت به احداث یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی شامل 2 واحد حرارتی و 1 واحد بخار اقدام نموده است.
محدوده کاری پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی آلومینیوم المهدی شامل طراحی، ساخت، تامین تجهیزات، حمل به سایت، کارهای ساختمانی، نصب، تست و راه اندازی 2 واحد توربو ژنراتور گازی (3)-70MGT هر یک به ظرفیت 183 مگاوات در شرایط ISO ، 2واحد بویلر بازیاب حرارتی و 1 واحد توربین بخار به ظرفیت نامی 180 مگاوات با سیستم خنک کن ACC می باشد.
انتهای پیام/864/.