خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بارش برف در ‌آزاد‌راه تبریز ـ زنجان‌ و تبریز ـ اهر - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 15:50
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون تمامی راه های اصلی و فرعی استان با وجود بارش برف باز است و تردد در آن ها جریان دارد، گفت: تردد در گردنه ها نیازمند مجهز کردن خودرو به زنجیر چرخ است.
برف،راهداري،كيلومتر،استان،روبي،نمك،بارش،تبريز،راهدارخانه،هشت ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، غلامرضا رسول زاده با بیان اینکه هم‌اکنون تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان با وجود بارش برف باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد، گفت: تردد در گردنه ها نیازمند مجهز کردن خودرو به زنجیر چرخ است.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر بارش برف در مسیر آزاد راه تبریز - زنجان ، مراغه _ هشترود و تبریز - اهر ادامه دارد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه گروه‌های راهداری یک‌هزار کیلومتر باند از راه‌های استان را برف‌روبی و نمک و شن پاشی کردند، افزود: این میزان برف روبی در آزادراه های تبریز - زنجان و مراغه - هشترود و راه های ارتباطی شهرستان های اهر، کلیبر، هوراند، چاراویماق، مرند، هشترود، سراب و گردنه های گویجه بل، شیبلی و سامبران انجام شده است.
رسول زاده با اشاره به اتمام عملیات برف روبی و نمک پاشی در راه های اصلی و فرعی استان، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف طی امروز، گروه های راهداری در راهدارخانه های استان مستقر هستند تا خدمات مورد نیاز را به مسافران و رانندگان ارایه دهند.
وی گفت: در زمان کنونی به حد کافی نمک و ماسه برای انجام عملیات برفی روبی و ماسه و نمک پاشی در 73 راهدارخانه استان انبار شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: 450 دستگاه برف روب نیز در راهدارخانه های استان استقرار یافته است تا در مواقع ضروری و بارش برف در عملیات برف روبی مورد استفاده قرار گیرند.
رسول زاده از رانندگان و مسافران خواست پیش از سفر و عزیمت به مناطق کوهستانی از وضعیت راه ها اطلاع کسب کرده و خودرو خود را به تجهیزات ایمنی زمستانی و زنجیرچرخ مجهز کرده و پوشاک گرم و زمستانی به همراه داشته باشند.
وی، با بیان اینکه تلفن گویای 141 به طور شبانه روز در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی پاسخگوی رانندگان و مسافران است، افزود: ترددکنندگان جاده ها همچنین می توانند از اپلیکیشن 141 و وب سایت www.141.ir نیز برای آگاهی از وضع آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.
به گزارش تسنیم، آذربایجان‌شرقی دارای 235 کیلومتر آزادراه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/