خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 آبان 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از آخرین وضعیت استان قنیطره سوریه

تسنیم | بین‌الملل | چهارشنبه، 02 آبان 1403 - 15:50
گزارش خبرنگار تسنیم از قنیطره در جنوب سوریه حاکی از آن است که ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره ورود به خاک این استان عاری از صحت است و دولت دمشق همچنان بر این منطقه کنترل دارد.
رژيم،قنيطره،سوريه،استان،صهيونيستي،اسرائيل،تسنيم،جولان،اشغالي ...

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، مقامات سوری در واکنش به ادعای روزهای اخیر رسانه‌های صهیونیستی درباره ورود نظامیان ارتش اسرائیل به استان قنیطره و استقرار برخی از یگان‌های زرهی ارتش این رژیم تاکید کردند که این بخشی از عملیات روانی اسرائیل علیه سوریه است.
.
در همین راستا دوربین خبرگزاری تسنیم با حضور در برخی از مناطق نزدیک به مرز سوریه با فلسطین اشغالی در استان قنیطره تصویری از زندگی عادی مردم در این مناطق و عدم حضور نیروهای صهیونیستی منتشر کرده است.
«ادهم طویل»، کارشناس سوری در تحلیل به خبرگزاری تسنیم گفت: اسرائیل نزد افکار عمومی خود دچار اختلال شده و با هر ابزاری تلاش می‌کند این تصویر را به بیرون ارسال کند که شرایط تحت کنترل است و ادعای تجاوز نظامیان این رژیم به استان قنیطره سوریه نیز بخشی از تلاش صهیونیست ها برای فرار از فشارهای داخلی است.
وی افزود: تجربه نشان داده هرچه عرصه نبرد چند جبهه ای گسترش پیدا کند آنها از درون بیشتر تکه تکه می‌شوند و اسرائیل نخواهد توانست جنگ را به پایان برساند و در باتلاق غزه گرفتار خواهد شد.
«معتز ابوالنصر جمران»، استاندار قنیطره در ارتباط با ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص نفوذ به این استان گفت: «جنگ ما با صهیونیست‌ها تا حد زیادی دارای جنبه های رسانه‌ای است.
وب‌سایت‌های دشمن به نحوی عمل می‌کنند که گویی مسئول امنیت قنیطره‌اند، با این حال باید بگویم که در چارچوب توافق 1974 نقض حاکمیتی رخ نداده است.
اگر نقض حاکمیت سرزمینی رخ دهد، در گام نخست کارشناسان فنی وارد می شوند و افسران ما به یونیفل و گروه بین‌المللی اطلاع می‌دهند و وضعیت به حالت عادی بازخواهد گشت.»
استان قنیطره در جنوب سوریه و در مجاورت جولان اشغالی قرار دارد.
طی روزهای اخیر رسانه‌های صهیونیست مدعی ورود نظامیان این رژیم به داخل خاک سوریه و استان قنیطره با ادعای تلاش رژیم برای ایجاد استحکامات در مناطق مرزی با سوریه برای جلوگیری از حمله نیروهای مقاومت به جولان اشغالی عنوان شده است.
رژیم صهیونیستی این نگرانی را دارد که نیروهای مقاومت همزمان با نبردهای جاری در جبهه‌های هفتگانه نبرد با رژیم صهیونیستی، جبهه جولان را که صهیونیست‌ها از سال 1967 به اشغال درآورده‌اند فعال کنند.
انتهای پیام/